vrijdag 25 februari 2011

BZV met een lekker prakkie!

Zondagavond is het dan zover... de laatste aflevering van BZV.
De dames van Wit en Bont zijn fan! Vooral van Gijs!! Maar ja, wie valt er nou niet voor deze krullenbol?? ;)


Af en toe, na tijden van nieuwe recepten, aparte gerechten en bijzondere hapjes heb ik ineens zo´n zin in een oer-Hollands `prakkie´. Misschien mede aangewakkerd door BZV??? ;)
Vanavond eet ik koolraap ( wat bij ons knolletjes heet ).
Dit keer als een stamppotje met aardappeltjes en een mostersausje.
Ik kook altijd netjes mn aardappels en stamp ze dan fijn, natuurlijk is het handiger om aardappelpuree te gebruiken maar dat vergeet ik altijd! ;)
Vanavond eet ik er een visstickje bij omdat ik haast heb. Anders is een lekker gehakballetje ook niet te versmaden!!

2 opmerkingen:

  1. Leuke vroijke plaatjes! BVD ben ik dan weer niet van maar YJ is wel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tuurlijk volg ik BZV ook...wie niet?
    Ach....het lijkt allemaal zo romantisch he...
    Ennuh...ja hoor heerlijk koolraapjes gestampt mert aardappelen als puree en 'n heerlijke bal gehakt. Ook knolselderie stampen met aardappelpuree ís niet te versmaden.
    Fijn weekend, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....