woensdag 13 april 2011

Mmm...lekker knutselen!!


Ik ben toetjes fanaat...
Het feit dat ik dus fan ben van Mona
is niet zo vreemd!
Ik hououou van Mona!
Ik hou ook van de Mona-reclames :-)
En...ik spaar de puddingbekers!

Hier onder wat ideetjes via http://www.mona.nl/ :-)


Puddingbekerlampslinger
Je hebt nodig: een kerstlampjesslinger en
zoveel mogelijk puddingbekers. Dus veel Mona-toetjes eten! Verder heb je
nog een schaar nodig.
Stap 1
Knip het gaatje op de bodem van de puddingbeker aan vier zijdes in, zodat er
een kruis ontstaat.
Stap 2
Schuif de bekers stuk voor stuk over de kerstlampjes heen en klaar is je
puddingbekerlampslinger! Laat het feest maar beginnen!

Puddingbekerbikinitopje :-)
Je hebt nodig: 2 puddingbekers, 3 gekleurde touwtjes van elk ±1 meter
(als je nog een oud bikinitopje hebt, kan je hiervan ook de touwtjes
gebruiken), crêpepapier en kralen. Verder nog een schaar en lijm.
Stap 1
Prik 3 gaatjes in de rand van allebei de puddingbekers: 1 aan de bovenkant
van de rand en 1 in allebei de zijkanten van de rand.
Stap 2
Houd de bekers even op de juiste plek voor je borst om te kijken hoe ze het
beste passen. Zet de bekers weer neer en maak een touwtje dat lang genoeg
is om de twee bekers aan elkaar vast te maken. Maak nu het touwtje vast aan
de gaatjes in de zijkanten van de bekers.
Stap 3
Nu gaan we het rugbandje maken. Knip 1 touwtje doormidden. Maak de twee
touwtjes die je nu hebt vast aan de buitenste zijkanten van de bekers. Pas
weer even om te kijken of het goed zit en knip zo nodig een stukje van de
touwtjes af.
Stap 4
Nu komt het nekbandje. Knip het laatste touwtje doormidden. Maak de twee
touwtjes die je nu hebt vast aan de bovenste gaatjes in de rand van de
bekers. Bewonder jezelf en je nieuwe bikinitopje nu maar eens goed voor
de spiegel, want je bent klaar!
Stap 5
Je topje kan natuurlijk altijd nog mooier, dus ga vooral verder
met versieren! Gegarandeerd hilariteit alom!



Puddingbekerplantenbak
Je hebt nodig: 1 puddingbeker, 1 klein plantje met aarde (aarde en zaadjes kan
ook), een schaar en verdunde acrylverf of een verfspuitbus.
Stap 1
Verf de puddingbeker aan de binnenkant met verdunde acrylverf in je favoriete
kleur. Laat de verf goed drogen.
Stap 2
Heb je een plantje, plant ‘m dan in één keer met voldoende aarde in de
puddingbeker. Goed water geven en vergeet niet een schoteltje eronder te zetten!
Je kunt natuurlijk zoveel plantenbakken maken als je wilt. Hoe meer hoe leuker!

En onlangs had ik dit idee
nou per ongeluk ook :-)


Nog meer ideeen?!
Ze zijn welkom :-)!!

Mmm...ik krijg zin in TOETJES!!


4 opmerkingen:

  1. We zullen hier eens wat meer Mona toetjes gaan eten, kunnen we ook van die leuke knutsels maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammie, jammie...ben zóóó dol op toetjes!!!
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi.... Wat geinig! Ik val vooral voor het vormpje! Groetjes, claire

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hilarisch! Noot gedacht dat er ook 'echte mensen' zouden zijn die die bekers sparen. Mijn vriend en ik moeten altijd zó lachten om die reclames! Ik ben trouwens gek op de griesmeel-bessensaus variant, hardcore ;-)
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....