woensdag 8 juni 2011

Kruidentuintje in het keukenraam!

Ik heb een kruidentuintje in m´n keukenraam. Op een paar centimeter bloeit en groeit er allerlei lekkers!
Het ruikt heerlijk en smaakt fantastisch!! En wat is er leuker dan een paar zaadjes in een potje stoppen en kijken wat er opkomt?! Mijn favorieten:

Smaakt een beetje naar radijs, en maakt de simpelste salade haute-cuisine! ;-)

Ben dol op basilicum-mayonaise!! Het is een recept uit de Allerhande ( super recepten!! )
8 eetlepels mayonaise, een beetje citroensap en een grote hand basilicumblaadjes.
Blaadjes fijn-snijden, alles door elkaar en de staafmixer erop.
En voor de looks nog even een blaadje op de saus leggen!

Tja... dat spreekt voor zich! ;-) Moet wel eerlijk zeggen dat ik thijm alleen hierbij gebruik...
En jullie?!

Verder heb ik nog dille staan en munt en vandaag radijsjes gezaaid... Lekker kneuterig heh?! Maar ik vind het zo´n leuk idee om wat van eigen ´tuin` te gebruiken bij het koken!

5 opmerkingen:

  1. Oohhhh wat lekker allemaal. Basilicum is toch wel favoriet, ruikt zooo lekker. Die mayonaise ga ik ook een keer proberen mmmmmm. Jammer genoeg vaak tijd tekort om echt bijzonder te koken want ik hou er wel heel erg van. Eten is m'n hobby...zooo gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi meisjes,
    via Janine en Suus ben ik op jullie blog terechtgekomen.
    Wauw 'k hier al wat moois gezien, ik ga nog terugkomen om hier verder rond te neuzen.
    Maar nu is het tijd om te gaan slapen :)

    Tot de volgende keer !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaa, da's idd leuk. Gelukkig heb ik er inmiddels een ruim balkon voor. Basilicum is favoriet en bieslook (hallo... eiersalade!). Daarnaast peterselie. Ik zag pas in het tuincentrum leuke plantjes met pepers, tomaten etc. Nice nice!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb helaas geen basilicum....
    Maar die basilicum-mayonaise klinkt wel lekker!

    Ik neem het recept even mee :)

    Groetjes Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....