woensdag 10 augustus 2011

Light receptje...

Hebben jullie dat ook wel eens... ineens de kriebels en denken vanaf NU ga ik gezond eten!! ;-)
Ik heel af en toe. Nu bijvoorbeeld, toch iets te vaak wezen uiteten afgelopen weken, iets te veel ijsjes op, en bijna september ( trouwjurk!! )...
Als ik zo´n `bui´ heb maar ik vaak courgettesoep. Het vult goed ( wortel en een blaadje sla werkt bij mij niet ) en het is lekker!! Hierbij hét recept. Super simpel en snel klaar:
Men neme 1 courget, even wokken en dan de staafmixer erop.
Je kookt een beetje water, dat erbij, je wokt ook nog een rood klein uitje ook dat erbij.
En voila...

Om het romiger te maken ( maar dat is dus niet handig als je gezond wilt eten ) kun je er nog een beetje kookroom doorheen doen.

afbeelding van Google geplukt

6 opmerkingen:

  1. Oooh, op welke sept ga jij?? Ik ga ook in sept (de 9de)! Gelukkig ben ik al 10 jaar van hetzelfde gewicht ;-) Maar courgette soup is super! Met zalmsnippers is het ook zo lekker, of garnaaltjes.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat goed!!! Nou ik weeg helaas niet meer hetzelfde als 10 jaar geleden.
    Onze datum is de 30e
    Veel plezier met alle voorbereidingen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt goed ik heb een paar courgettes in de koelkast liggen dus wie weet .....
    En ik ken het gevoel van ff tikkie terug met
    snoepen ben zelf al ff gezond bezig veel rauwkost en fruit voel ik me toch ff beter
    bij hoor .... succes .... Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O whaaah, ik zit nu even in dezelfde fase ( met de nadruk op even ) 'Kben aant joggen geslagen, heel dapper :-) en ik probeer ( met de nadruk op probeer ) ook heel gezond te eten. Lijkt me leuk om je receptje een keer te proberen en tja die zalmsnippers lijken me dan ook wel errrug lekker .... o nee daar ga ik alweer ;-)Zucht, best moeilijk als eten je hobby is.
    Jij succes in elk geval, komt best goed met die jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Meiden, het ziet er heel lekker uit! Misschien ga ik ook eens zo'n soepje maken. Ik heb nog een aantal courgettes liggen uit de tuin.

    Een goed weekend & lieve groet,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmmm... beetje room erbij is vast niet erg? ;) Lijkt me een lekker soepje!

    Nog maar zo'n 1,5 maand toch? Spannend! Veel plezier met de laatste trouwvoorbereidingen :D

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....