vrijdag 23 december 2011

Receptje en een kringloopvondst

Vanmorgen lekker in de keuken aan t rommelen, wat ik vooraf kan maken voor het kerstdiner
doe ik graag alvast, zodat ik zondag niet de hele ochtend in de keuken hoef te staan.
Als voorgerecht heb ik m´n zinnen gezet op een tomaten-tartin.



Recept:
De twee rode uien bak je glazig, hierna een el rietsuiker en een el balsamicoazijn,
zodat het lekker zoet word. Gebruik hiervoor een pan met een dikke bodem.
Ondertussen bak je in de oven ( 200 gr ) de tomaten.
De uien vis je uit de pan. En aan de stroop die inmiddels ontstaan is voeg je nog
meer rietsuiker en balsamicoazijn toe. In laten koken zodat er een dikke stroop ontstaat.
Niet roeren maar wel flink de pan bewegen.
In ovenbestendige schaaltjes ( ik gebruikte m´n bakjes van de cupcake ) giet je een beetje stroop,
daarop de tomaten, en daarop de uien. Tenslotte bedek je ze met een bladerdeeg rondje ( even uitsteken met een glas oid )
Dan de oven in, wederom 200 gr en dan ongeveer 15 a 20 minuten.
Ik doe ze iets korter, omdat ik ze zondag warm wil serveren. Dan zet ik de oven dus nog even aan.

Ben benieuwd wat jullie allemaal voor lekkers gaan maken of opeten haha... ;-)

Afgelopen zaterdag ben ik nog even wezen kringlopen ( eentje maar  hoor!! )
en daar vond ik een schattig engeltje. Iedereen vind e´m vreselijk kitch, maar ik vind het een lieverdje.


Geniet van je dag!!

5 opmerkingen:

  1. You have a merry merry Christmas!!!! Love your sweet angel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm mag ik komen eten!? Dan neem ik het engeltje wel gelijk mee als iedereen het kitch vindt, want ik vind het heel mooi!!

    Fijne dagen en eet niet te veel!:D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kitsch is toch juist leuk ;) Mooie vondst!

    Fijne feestdagen. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....