zaterdag 3 december 2011

Sintideetjes voor 't heerlijk avondje...


't Heerlijk avondje is bijna gekomen...
't Avondje van Sinterklaas!

Ben helemaal in the mood, terwijl wij 't pas
volgende week vrijdag vieren!
Moet nog hard aan de slag om al m'n kado's 
op orde te hebben!

Vorig jaar een Sintdinertje bij mij,
waarvan ik de foto's weer tegen kwam...
Wie weet levert het nog wat lastminute ideeën op!

Cupcakes met kruidnoten en chocola,
jullie begrijpen vast dat dat zeer geslaagd was!


Ik weet niet goed wat leuker is...
Koken of de tafel dekken, ik neig denk ik naar 
het laatste! 

Satepennen zijn geweldige Sintstafjes en doen
het dus altijd goed bij het Sintdiner!
Ik heb ze gebruikt voor de naamkaartjes,
zodat iedereen bij de juiste kadootjes gaat
zitten :-).


Bij de soep had ik ook stafjes gemaakt van
bladerdeeg (helaas geen foto's van). 
Heel eenvoudig; bladerdeegplakje in 2-en snijden,
uitrollen en er een stafje van rollen.
Wat geraspte kaas er over en hopla, even in de oven.


En tot slot nog een heerlijk en simpel Sinttoetje!
Speculaasijs, speculaasjes en amandelschaafsel,
poedersuiker er overheen en hopla, smullen maar!

Hebben jullie nog ideeën, want dit jaar
is er weer een dinertje bij mij, maar kan natuurlijk
niet met hetzelfde als vorig jaar voor de dag komen!
;-)

Fijn (sint)weekend!!!

5 opmerkingen:

  1. Ziet er gezellig uit zeg, leuk ook die stafjes :-) Ooit heb ik eens uit de allerhande een recept geknipt voor een nagerecht wat ik nog steeds superlekker vind en ook heel makkelijk, komtie; muffin vorm, lapjes bladerdeeg erin leggen en naar beneden duwen (dan heb je een soort bakje) bakje vullen met mengsel van, veel handpeer, beetje appel, schenkstroop en pecannoten. Dat even in de oven, je kunt dan de bakjes er zo uit tillen en op een bordje zetten, bolletje ijs erbij mmmmm.
    Misschien culinair niet hoogstaand maar wel heel lekker en makkelijk. Ik zet de muffin vormen van te voren al gevuld in de koelkast, als het moment daar is... hoppa in de oven en klaar. Wie weet is het wat.

    Fijne Sint. Liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke ideeën, die sateprikker als staf, ga ik onthouden! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MMM ziet er lekker uit!!

    Nou Fij is gister ook druk geweest met cadeautjes zoeken voor jullie...maar ik weet niet of er nou iets voor jullie bij zat in die 4 tassen van haar:D

    Succes met de cadeautjes! zullen vast leuke cadeautjes zijn!:D

    Liefs Raag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. LEUK!!! Ja, Sinterklaasavond is gewoon top.
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zien de foto's van jullie Sintdinertje en gezellig en mooi uit! Leuk zo'n staf in je glas! Mocht ik het vergeten: alvast heel veel plezier a.s. vrijdag!

    Liefs van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....