donderdag 19 januari 2012

Colourful day!


Ik weet niet hoe het bij jullie is,
maar hier is het grijzer dan grijs! 
Tijd voor wat kleur dus!


Nog amper 3 maanden geleden liep 
ik hier.... Het lijkt eeeeeuwen geleden!
Bo-Kaap, de oudste en tegelijkertijd
meest gekleurde en vrolijke wijk van
Kaapstad!


Het was heerlijk om er rond te
slenteren en ik ging uiteraard
helemaal los met m'n camera :-)


Als je in zo'n wijk woont, heb je
vast geen last van winterblues...toch?
Dat is mijn theorie! ;-)
Ik heb soms zo veel behoefte aan kleur,
zon, licht etc. 


Dus ja, ik zit nog steeds in dubio;
Zal ik m'n huurbaas vragen of m'n huis
zo'n ontzettend gezellig pastelkleurtje
mag krijgen?! 
Gewoon...tegen de winterblues van die
van mij, maar ook van de rest van 't dorp?!

:-)

Verder lekker nog een hele vrije dag 
voor me...
Straks komt een vriendin even een bakkie doen
met haar twee kleine schatjes en vanavond
met Chrissie naar de film
Ondertussen ben ik ook nog aan het googelen
voor vakantiebestemmingen (w.s. word het
Sicilie, dus tips zijn meerrr dan welkom!)
en oh ja, m'n huis moet ook nog schoon! ;-)


Hi hi, weer een excuus gevonden...


Fijne Dag,
hopelijk doet dit gekleurde 
blogje jullie ook goed!


13 opmerkingen:

  1. Jaaa! Jij bent ook 4 mnd getrouwd hè. Dat waren nog eens tijden ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrolijk die gekleurde huizen. Ik denk dat je huisbaas niet al te enthousiast zal zijn als je met roze verf aan de gang gaat! Hier zijn de meeste huizen wit maar sinds de komst van de verfmengcomputer -heet dat ding zo?- komen er ook meer gekleurde huizen, niet allemaal even geslaagd moet ik zeggen.
    Hartelijke groeten, rieda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig al die gekleurde huizen en zo goed onderhouden ook je krijgt wel zin aan het voorjaar met zulke foto's .......

    Fijne dag ....... groetsssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk heerlijk die kleurtjes en toch ga je dat hier niet zomaar doen hè.
    In onze tuin staat wel een schuurtje met een puntdak en dat schuurtje gaat zeker wel een kleurtje krijgen, lekker in de achtertuin, niemand die er last van heeft en ik geniet :-)
    Wat lekker ook dat je al voor een vakantiebestemming aan't kijken bent, voorpret is leuk.
    Geniet van je middagje en de film.

    Groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze foto's doet me verlangen naar de lente**
    Het begint hier nu een klein beetje lichtgrijs te worden, maar toch echt een dag om zelf wat kleur te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja dat lijkt mij ook wel wat. Een roze huisje!
    Fijne dag! Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hahahah weet niet of je huisbaas het leuk vind maar ik ga dan voor de roze kleur hahahah geniet lekker vanavond ,waren weer prachtige fleurige foto's ,geeft je een vakantiegevoel ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je zo'n kleurtje durft.. en het mag van je huisbaas ;) ..gelijk doen!! Wat mij betreft :))
    Heel gezellig en mooi daar zeg!!
    Tja, als ik nog eens mocht kiezen, zou ik wel nóg een keer naar Kreta willen!! Zo'n mooooi eiland!! Idee voor jou?!?!
    Welke film zijn jullie geweest?! Is altijd gezellig, zo'n uitje!! Lieve groet, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. This is just the color boost I needed.....so pretty!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een vrolijke post en helemaal geweldig al die gekleurde huisjes! Dit excuus ga ik zeker onthouden ;)

    Fijne avond. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ohh hoe leuk dat straatje met die huisjes, bestaat zoiets echt? Haha, ik moest hardop lachen om je quote, zoooo herkenbaar.....
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tjeetje, als je daar niet vrolijk van word?? In zo'n straat zou ik ook wel willen wonen, want ook ik heb kleur nodig en vooral veel zon trouwens!! Maar je foto's uit Kaapstad zijn elke keer werkelijk prachtig! En een volgende bestemming? ....Misschien vind je Corsica leuk? Ben ik helemaal verliefd op en ligt boven Sicilie en is wat groener en wat meer fransgericht dan Sicilie, dat eiland is wat droger (heeft ook zijn charme!) en is wat meer gelijkmatig en Corsica heeft wat meer vanalles wat op een relatief klein stukje...
    Ik ben benieuwd wat je keuze zal worden, maar dat er weer mooie foto's vandaan komen, daar twijfel ik niet aan. Groetjes, Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik word hier helemaal vrolijk van! Zó vrolijk dat ik 1 van je foto's op Pinterest heb geplaatst!
    Groetjes Janine

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....