vrijdag 3 februari 2012

Bokkenpootjestaart, hét recept!

Het sneeuwt!! Omdat ik op de bank zit en naar buiten kijk ben ik best enthousiast...
Verder is het natuurlijk maar matig! Het ijs knapt er niet van op. En mr. A. zit vandaag in Duitsland
en is zo ongeveer de hele dag op de weg...

Maar stiekem is het wel een prachtig gezicht!

Met mijn verjaardag ( die jullie vast niet ontgaan is, dankzij Heidi! ) had ik een bokkenpootjestaart gemaakt. Simpel om te maken en iedereen vond het lekker. Ook leuk om met kinderen te maken, aangezien je de oven niet hoeft te gebruiken!
Hierbij het recept. Ik heb het weer via-via ( zoals dat gaat met recepten ) en er een persoonlijke touch aangegeven ( zoals ik meestal doe met recepten ).

Je hebt nodig:
2 bekertjes slagroom
2 zakjes klop-fix
2 zakjes vanille suiker
fles advocaat
bekertje gele pudding ( zo´n goedkope van 19 ct. )
2 pakken bokkenpootjes
1 cake
springvorm
mixer

Eerst mix je de bekertjes slagroom, de gele pudding, de klop-fix
en de vanillesuiker tot een stevige room.
Dan vul je de springvorm met een laagje cake.
De room erop, Daarboven de bokkenpootjes ( die je eerst in de lengte
van elkaar afhaalt ). Dan een laag advocaat. Vervolgens
weer room en bokkenpootjes.

Hij is het lekkerst als je het ruim een dag van te voren maakt.
Mag ook gerust 2 dagen! Dan zijn de bokkenpootjes
lekker zacht en alle smaken goed gemengd.



 Oh ja... ik weet niet hoe het met jullie goede voornemens staat
( bij mij meestal in week 3 van de baan... )
Als je nog druk bezig bent met lijnen, is deze taart misschien niet zo´n goed idee!! ;-)

10 opmerkingen:

  1. Jammie jammie!! Dat ziet er errug lekker uit.. zal ik 'm gaan maken voor 't weekend!? En dan samen met mijn vriend opeten ;)) (M'n kids zijn nl. dit weekend niet thuis..) Oeps.. dat wordt aankomen.. Misschien dat ik 'm met mijn verjaardag ga maken; dat is ook binnenkort. Ja dat ga ik onthouden!! Want hij lijkt me erg lekker!! Geniet van de sneeuw!! En hopen dat je Mr.A (én mijn vriend) (en iedereen natuurlijk..) veilig en op tijd thuis komen door de sneeuw!! Fijn weekend!! Lieve groet, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo die taart ziet er lekker uit. Heb al vanaf kinds af aan een ding met bokkenpootjes, heeeeerlijk!! Owww ik kan het al proeven...
    Hier valt de sneeuw tegen (of mee....als je er niet van houdt). Het is meer van die stof sneeuw, ben benieuwd of er echt een laag gaat komen. Ha, zitten wij vrouwen hier manloos te wezen. Hoop dat mijn lief ook geen vertraging gaat op lopen.... Fijne dag en goed weekend.
    Groetjes, Chantal van formsandfinds.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou dan heb je toch een heerlijk feestelijke taart gemaakt! Ziet er erg lekker uit! Bij ons ligt al een paar dagen sneeuw en voor mij hoeft het niet 'meer' te worden. Het sneeuwt hier dus ook nog niet..gelukkig! Fijn weekend, Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmmmmm ik krijg trek, wat een leuk recept:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmm, hoe lekker lijkt me dit??? Fijn weekend en smul ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. EVIL ;-) (Komt A nog wel thuis met dit weer? Tis echt BAR!)
    Fijn weekend,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die gaan we zeker eens uitproberen, bedankt voor het delen van je recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er wel héél lekker uit!

    Fijn weekend. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Joh tuurlijk, het is nu zaterdag en maandag kunnen we toch weer beginnen :-D Volgens mij super lekker, ik ga 'm onthouden.
    Geniet van je weekend, liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb je recept opgeslagen. Lijkt me heerlijk.
    Bedankt voor het delen.
    Groetjes, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....