maandag 5 maart 2012

Over dromen en verzamelwoede...


Fröbelkamer, hobbykamer, crea-bea-hokje,
knutselzolder... You name it...
een droom van mij... en voorlopig blijft 
het ook nog een droom! 

Ik kan echt m'n ogen uit kijken op
sommige blogs waar vreselijk knusse,
mooie en handige knutselkamers worden
tentoongesteld! Ook gewoon blijven doen,
hoor, levert mij weer inspiratie op ;-) 


Je zou haast denken dat dit een
crea bea ruimte of wat dan ook is!
Nee, het is mijn opbergkamer (ik noem het
eigenlijk meestal hok), waar ik een
hoekje heb waar m'n knutselspullen staan
opgeborgen...


En plaatjes plakken op de muur is zooo fijn,
dus heb me hier uitgeleefd :-)


De Ikea ladenkast beplakt met vintage
kastpapier (kringloop) en m'n handige
verrijdbare rekje met frutselspulletjes!


Ach, ik heb niks te klagen, hoor,
maar stiekem blijf ik wel dromen over
die hobbykamer (of weet ik veel hoe ik
het zou noemen). 
Want voordat jullie je afvragen hoe
de rest van m'n 'hokje' er uit ziet;
dat laat ik jullie zeer bewust niet
zien ;-)

Ik moet ook eens leren meer weg te
doen ipv alles te willen bewaren,
zucht...


Hebben jullie dat ook?
Alles bewaren, want.... je kunt
er vast nog eens mee knutselen OF
dat heb ik ooit nog gekregen van die en
die, toen en toen OF zonde om weg te
doen OF komt vast nog eens van pas OF....

Fijne Avond!

19 opmerkingen:

  1. hallo Chrissie en Heide,
    Allereerst wat hebben jullie een gezellig blog.
    Nu je het hebt over een naam voor je kamer/hok/zolder, ik ben er ook zo naar op zoek. Ik wil niet iedere keer naar mijn hok. Mijn droom komt uit en ik krijg een geweldige zolder /ruimte waar ik heerlijk kan knutselen, freubelen. En net als jullie waar ik veel te veel in ga bewaren. Misschien wordt het dan toch het bewarium. En dan wordt het ook weleens tijd dat ik aan de "blog"ga. Bedankt voor jullie leuke ideeën en veel succes ermee.
    groet Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Heid,
    Toch vind ik dat jouw 'hok' er erg gezellig uitziet. Omdat onze gangkast nog volstaat met bouwmaterialen, kan ik mijn crea bea spullen ook nog niet goed kwijt. Ik heb nu wel alles in dozen geordend, maar nu nog een leuk hoekje met plankjes om uit te stallen :-) Nou meis, geniet van al het knutselen!
    Liefs, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou het ziet er anders super gezellig uit, plaatjes naar mijn hart. Al die kleurtjes, spulletjes ... kijken kijken maar :-)))
    Weet je dat wij op dit moment op het voorzoldertje bij ons een knutselhoek voor mij aan't maken zijn , gjigji. Ik kan niet wachten om het in te richten maar eerst nog veel verven. Ik ben al goed bezig, je gaat het nog wel zien. Ik was namelijk ook erg weg van al die plaatjes van knutsel kamers, hoekjes, tafels en nu krijg ik zelf een hoekje ... heerlijk :-)Ik heb trouwens wel een berg spullen maar wat ik niet meer leuk vind, daar doe ik ook heel makkelijk afstand van. Weg ermee en ik heb nog nooit spijt gehad. Nou ja, tot nu toe geniet ik nog even van jouw plaatjes .

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal herkenbaar! Zelf heb ik een stukje van de zolder waar ik al mijn spulletjes bewaar en ook ik ben iemand die alles bewaard, want je weer maar nooit... Maar je hebt een gezellig plekje met veel leuke dingen, dus lekker blijven verzamelen ;)

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar! Ik heb ook zo'n kamertje. het ziet er bij jullie wel heel gezellig uit!

    fijne avond!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaa bewaar ook alles, kan niks wegdoen! Ik wil ook een hobbyhok!!! maar jouw hoekje ziet er al heel gezellig uit, dacht ff dat het pictures van Pinterest waren! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb jij ook steeds ruimte tekort;-) dan heb je een hobbykamer ook zo vol. Maar ik herken het hoor. Jouw hoekje levert wel hele mooie plaatjes op. Super gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Serieus, ik bewaar echt ALLES op knutselgebied en 't erge is...dat ligt dus niet netjes bij elkaar maar verspreid door heel 't huis in allerlei leuke doosjes en blikjes die her en der staan te staan.
    Ik zoek soms iets en dan moet ik van voor naar achter, van boven naar beneden om een tiental blikken of dozen open te trekken om te kijken of 't daar in ligt...belachelijk maar ja...that's me
    Ze zeggen altijd dat je huis een weerspiegeling is van je gesst, nou dat klopt wel, chaos alom...en echt erg vind ik 't niet :-)

    Groetjes!
    enne, die droom komt wel een keer joh...gewoon nu genieten van wat je wel hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. weerspiegeling van je geest dus....jee, precies DIE zin typ ik fout haha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat fijn, al die herkenbare reacties :-) Gezellig! En....ik ga dus maar gewoon door met verzamelen, want ik ben dus bij lange na niet de enige ;-)

    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I love your space its creative, organized, and full of inspiration....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, ik zal het maar gewoon toegeven. Mijn knutselhok is onze eettafel (met een zeil eroverheen om het teak te beschermen) En in de logeerkamer heb ik een hoek in de kast geclaimd voor al mijn meuk. Heel zichtbaar zijn mijn hobby's dus helemaal niet. Aan de ene kant zou ik graag een kamer hebben om te hobby-en, maar het huis een beetje aan kant vind ik ook wel fijn.
    Groet, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij bent tof, ik ga je meteen volgen.. en eh.. je hebt wat gewonnen bij ... een klein stukje van mij. Zo kom ik namelijk hier!
    Groetjes Manon

    p.s. en hoe je die woordverificatie uitzet.. dat zie je op mijn blog onder het robotje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gelukkig blijkt maar weer eens dat ik niet de enige ben die alles wil bewaren. Een hele opluchting en ik ga dus ook maar gewoon door. Je "hokje" ziet er gezellig uit hoor.
    Hartelijke groetjes, Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Enof ik dingen verzamel! Ik bewaar ook heel veel (vooral knutselspullen, van papier tot lintjes, echt van alles.

    Maar ik moet ook zeggen ik heb regelmatig nog dingen die ik al 5 jaar heb bewaard weer gebruik, dat maakt het extra moeilijk om een keer goed op te ruimen haha (A)

    Liefs, Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. en.....er komt NOG meer bij...*kuch*...--> hint...:)

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een leuk blog heb je.. en zo herkenbaar je verhaal..
    hihi kan ook nergens afstand van doen: of het heeft sentimentele waarde of het is te mooi om weg te doen, of en of of of.. kortom er gaat maar weinig hier de deur uit..

    en een alhoewel je het een hok noemt vindt ik het er wel gezelllig uit zien !!

    groetjes Natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een knus 'hokje'! Ik vind dat het er erg leuk uitziet! En ook zo herkenbaar! Ik heb ook massa's spullen, maar ja, waar laat je het!? Dus het komt bij mij vaak eerst hier en dan toch weer daar...Maar goed, wie wat bewaard die heeft wat ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....