dinsdag 10 april 2012

Barcelona # 2


Wat lijkt het al weer lang geleden...
Maar we nemen jullie nog even mee;
We beginnen op La Rambla...
Vanuit het midden v.h. centrum loopt
deze straat zo richting de kust.


Overal mooie, goed onderhouden,
oude gevels! 


Hier en daar een Barca-vlag :-)


Eén van de leukste dingen in een stad
is rondslenteren en terecht komen op 
een markt...

Snuffelen, kijken, ruiken en luisteren
naar een andere taal en alle gewoontes
die daarbij horen!


Eind van de middag doen wij met
de Spanjaarden mee en genieten we
van Tapas... Mjummie!


Op de fiets een stad verkennen blijft
leuk! Vooral omdat dan alles zeer
goed bereikbaar blijkt en je in korte
tijd veel kunt zien en ervaren!

...Met de fiets ben je dus zo bij
't strand! Fietsen over de promenade,
tussen wuivende palmbomen, SMILE!!


...En toen ging heel Spanje staken!
Dus namen we maar foto's van de 
demonstranten en luisterden we naar de
leuzen die ze riepen en probeerden
(met nadruk op 'proberen') we te ontdekken
wat ze nou toch allemaal riepen...


Wisten jullie dat Chrissie iets met
duiven heeft? Ze MOET ze op de foto 
zetten... Dit is dus één van de 
tig 'duiven-foto's' 
:-)


Binnenkort nog één keer Barcelona,
maar dan veel mozaiek en veel kleur
:-)

10 opmerkingen:

  1. Prachtige stad! Ik heb toevallig net wat foto's van een trip naar Parijs op mijn blog geplaatst. Ook zo'n heerlijke stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben er nog nooit geweest, maar na het zien van deze prachtige foto's wil ik het liefst vandaag nog het vliegtuig pakken en er fijn naartoe gaan. Die markt...die blijft bij mij 'hangen'...!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw!! Wat een super-toffe-gaaafe reportage hebben jullie gemaakt!!! 'k Zou er best graag ook eens naar toe willen!! Als je dan bij zo'n markt uit komt.. ♥!! En wat een goed idee ook om daar fietsen te huren, geweldig!! Volgens mij hebben jullie 't daar echt SUPER gehad!?!?!! Ik wil best nog meer zien hoor!! Liefs, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om zoveel foto's te hebben, dan is het toch net of je er weer even bent... Jullie hebben daar echt een heerlijke vakantie gehad, ik kijk uit naar de volgende reportage!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke foto's en ik moet zeggen ... die met de duiven vind ik wel echt heel gaaf :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joepie.... nog een duiven fan!!
      Ze zijn gewoon schattig!

      Verwijderen
  6. Prachtige foto's, vooral met al die fruitsapjes op een rij, lekker vrolijk!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt dat we mochten meegenieten van zulke heerlijke foto's!
    Wat een geweldige stad...
    Fijn weekend!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, ik wil ook (weer)! Suus en ik waren er ook een paar jaar terug (bedrijfsuitje ha,ha..) en nu zie ik dat we nodig weer moeten eigenlijk!
    Heel verleidelijk hoor die mooie foto's...
    Groetjes Janine

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....