vrijdag 13 april 2012

Diner with friends...

Heerlijk op vrijdag vrij!! In ons dorp is dan de
wekelijkse markt. En vooral de groenten-kraam
is een lust voor het oog! ( en de maag...haha... )
Vanavond hebben wij een diner met vrienden.
Dus ik mag me uitleven. Ik koop eerst van alles
wat ik lekker vind en ga daarna bedenken wat ik ga maken...
niet heel logisch. Maar andersom is het
zo frusterend als je niet kunt vinden wat je nodig hebt.

Vooraf word het een courgette soepje met een
warm broodje en zelfgemaakte kruidenboter en
daarbij gevulde dadels ( met roomkaas en pancetta )


Als hoofdgerecht biologische riblapjes die een paar uur staan de sudderen
met laurier en een flinke scheut rode wijn.
Daarbij gevulde portobello´s uit de oven, asperges en bladerdeeg-wortel taartjes.
Die laatste heb ik zelf bedacht... ben benieuwd hoe het uitpakt!



Tenslotte ijstaart, koffie met amaretto en bitterkoekjes...

Allemaal niet super-ingewikkeld en het meeste kan ik van te voren maken en
hoef ik vanavond alleen de oven in te schuiven ( anders zo ongezellig ).

Voor het idee nog even een leuk tafelzeiltje gekocht! ( grijs met witte stippen )
Jullie nog plannen voor vanavond??

afbeeldingen van Pinterest


10 opmerkingen:

  1. Gezellig en smakelijk! Heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt allemaal reuze lekker. Ik ben meestal van het snijwerk, mijn lief is een veeeeeeeel betere kok dan ik.
    Heel veel plezier en bon appetit! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker lekker, geniet ervan.

    Fijne weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een heerlijkheden hier .........beter kun je het weekend niet beginnen.

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt heerlijk, kan niet anders dan een geslaagde avond worden! Vanavond heb ik het rijk alleen (dochterlief ligt inmiddels in bed en manlief is een avond op stap) alle tijd om blogjes bij te lezen ;)

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel plezier met z'n allen en natuurlijk eet smakelijk!!
    En, een heel fijn weekend!
    Liefs, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oelala dat klinkt lekkaaahh :)! Wast gezellie? koes Fij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I adore your shiny kitchen.....loverly!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klinkt heerlijk! Hoe was het uiteindelijk? En vooral belangrijk was het gezellig? Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....