dinsdag 15 mei 2012

Vintage trouwjurken...


Trouwjurken...
Het heeft altijd IETS.
Het blijft leuk om naar te kijken, 
even te voelen en zin te krijgen om 'm 
stiekem even te passen...
Althans, daar heb ik dan vaak last van ;-)

Zaterdag deden we voor 't goede doel,
met de tienermeiden uit de kerk,
een bruidsmodeshow!

Bijna 30 vintage jurken werden aangeleverd!


De oudste jurk kwam uit 1956 en de
nieuwste uit 2010...

We hebben ze op jaartal gehangen en 't is
dan wel heeellll duidelijk zichtbaar hoe de
mode steeds veranderd :-)


Over de stress tijdens de show en ons gehele
georganiseerde systeem wat al snel een chaos werd
tijdens het omkleden etc. zal ik het maar
niet hebben ;-)

Zelf vond ik de jurken uit de jaren '70 en '80
het mooiste!
De jaren '90 was m.n. een kitscherig tijdperk,
oelala, wat een glitters, pofmouwen en strikken! ;-)


Het was echt erg leuk om te doen!
Maar achter de schermen helpen bij een modeshow,
zal niet snel mijn ambitie worden denk ik ;-)

Herkennen jullie in de foto's een jurk
uit 'jouw' tijd? 


Fijne dag!!

6 opmerkingen:

  1. Oee lekker fout, ik heb laatst bij een tweedehands winkel ook z'n jurk zien hangen met pofmouw en ontzettend veel bling bling. Dan merk je ook hoe mode gevoelig z'n jurk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeeeeeeeeeerlijke jurken! :) En oeh die pofmouwen, zoo lelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuk idee...misschien goed uitvoerbaar hier in onze kerk.
    Ik zal eens kijken of ik een goed doel kan vinden en of ik daar medestanders bij kan vinden. Zou je mij evt. een contactpersoon kunnen noemen of haar laten reageren... ik hoef dan niet helemaal het wiel opnieuw uit te vinden.
    mail naar. elizabethdekievit@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk al die jurken uit al die jaren bij elkaar!! Zeker leuk om te zien op m'n trouwdag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Teehee! Uit mijn tijd? Je bedoelt vorig jaar? ;-) Was trouwens een retro 60s (van Etsy!)
    Leuke foto's!
    Grs, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oooooo wat leuk! Dat lijkt me echt een feestje! Het liefs alle jurken even passen.. Ik vind de jurk die dat (zittende) meisje aanheeft te gek!
    Hopelijk heeft 't lekker wat opgeleverd voor het goed doel!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....