donderdag 19 juli 2012

Hét recept!

Het recept :
Ingrediënten voor 8 personen* 125 gr. pure chocolade
* 125 gr. zachte boter
* 3 eieren
* 1 zakje vanillesuiker
* 175 gr. witte basterdsuiker
* snufje zout
* 175 gr. bloem, gezeefd
* 1 theelepel bakpoeder
* 50 gr. gemalen amandelen
* 100 gr. frambozen (vers of diepvries)
Hulpmiddelen
Oven, pan en taartvorm
Bereidingswijze
* Verwarm de oven voor op 180 graden Celcius.
* Laat de chocolade samen met de boter smelten in een pannetje op een laag vuurtje.
* Het mengsel laten afkoelen totdat het lauw is. Klop de eieren, suiker, vanille en een snufje zout tot een dik papje.
* Voeg daarbij de bloem, het bakpoeder en de gemalen amandelen. Spatel het chocolade botermengsel erdoor tot een glad mengsel, maar roer niet meer dan nodig is.
* Schep daarna tweederde van de frambozen erdoor.
* Bak de taart 40-45 minuten in het midden van de oven.
* Laat de taart afkoelen in de vorm en 'los' hem daarna op een bord.
Serveertips
* Serveer hem met verse frambozen en lobbige, niet te zoete slagroom.

7 opmerkingen:

  1. Het recept is genoteerd. Lijkt me wel een lekkere koek.
    Grtjs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo via mijn vriendin ben ik bij jullie blog terecht gekomen.
    Erg leuk en gezellig. Groet Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waaaah veeeeeeel te lekker!!!! oooh ik geloof dat ik dit niet zou kunnen weerstaan als hij voor mij op de tafel zou staan!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmm, klinkt goed! En als het goed is heb je ook je laatste werkdag gehad, heerlijk! Geniet van je vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammie, lijkt me leuk om te maken!
    Ziet er ook mooi uit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh wat ziet dat er mooi uit! Issie al op? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier zeggen ze; goed Zeeuws , goed rond, oftewel de Zeeuwen weten wat lekker is:-)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....