woensdag 3 oktober 2012

Herfst in huis!

Vandaag konden we er echt niet omheen... het is herfst!
Hoewel ik het een fijn jaargetijde heeft het ook wel wat weemoedigs...
De zomer is echt voorbij, de zomerjurkjes zijn gewassen en op zolder en ook in huis
sluipt er steeds meer ´herfst´ binnen...

Vorige week kochten mr. A en ik in Brugge dit schattige bidstoeltje en deze mooie religieuze prent. Hoewel ik niet rooms-katholiek ben geniet ik altijd wel erg van deze beelden en schilderijen. Ik zie nu dat het HEMA krukje precies voor het gezicht van het Kind staat... die ga ik dus maar even verplaatsen ;-)



 Ook in de tuin wordt het herfst, zaterdag even naar het tuincentrum gereden om het hoekje in herfst sfeer te krijgen.
Ben dol op sneeuwbessen, heb ze binnen in het wit staan ( in een boeket ) en nu dus buiten in het roze...

Ik kan van m´n olijfboompje nog geen afscheid nemen...
ik ga proberen of ie binnen de winter gaat overleven... wie weet!!!

18 opmerkingen:

  1. Zo kom jij de herfst wel door. GEZELLIG!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's en inderdaad de herfst heeft iets melancholisch. De natuur gaat stilletjes aan in winterslaap.
    Groetjes Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOO mooi!! Dat roze met die spuitflessen, en die roze sneeuwbessen! Je hebt het goed voor elkaar en t ziet er helemaal gezellig uit!!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er mooi uit zeg! Vooral die spiegel met dat schilderij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En je header is ook lekker herfstig (qua kleuren), mooi hoor! En dan wijdt ik er binnenkort natuurlijk een home sweet home blogje aan :D!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie prent, staat erg goed bij de rest!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Brugge!!!! Dan was je héél dicht bij mij in de buurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig :-) en wat een gave bloemen, ik hou ervan.

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja hoor dat kan, ik heb mijn olijfboom ook van de winter binnen gehad. Hij moet wel goed in het licht staan. Blijf ze gaaf vinden die olijfbomen en binnen staat hij ook super. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie aanwinst! Leuk om ook foto's van jullie tuin te zien.

    Fijne avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh zie je nou, het is helemaal gelukt!!
    Ook erg leuk dat je de sfeer van je blogbanner ook herfstig hebt gemaakt.
    Iets om te onthouden :)

    geniet lekker van je huisje, zeker met dit weer!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie aanwinst je bidstoeltje! Ik heb zo'n zelfde exemplaar ook al enkele jaren op onze slaapkamer staan, blijf 'm mooi vinden :-)

    Slaap lekker
    Groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De herfst.. heerlijk!! Behalve als je door de regen en harde wind moet, met de fiets. Dan is het toch iets minder leuk. Maar binnen lekker weer vroeg kaarsjes branden enzo, dat is wel weer fijn! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh so very pretty...I love your fall display!
    My daugher is visiting your country ...she is in Amsterdam until December and just LOVES it..
    Have a great week.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je olijfboompje staat binnen ook leuk. Je kan er gehaakte ijskristallen inhangen met kerst bijvoorbeeld! Zo houd ik hem ieder jaar goed.Leuk zo jullie blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi schilderij! Krukje iets opzij en het pas allemaal weer prima :)
    Wat heb je je tuin ook netjes, mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ahhh wat een prachtig prentje, ik ben er jaloers op hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ook vandaag wat het echt herfst! Gelukkig is in huis ook weer gezellig met de kachel en kaarsjes aan.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....