maandag 1 oktober 2012

Let's go to....

Lewis Hine, The Sky Boy, 1931

Zaterdag naar het Het fotomuseum geweest in 
Rotterdam. 
T/m januari is er een tentoonstelling van het
werk van Lewis Hine (1874 - 1940).



Hine was een beroemde, Amerikaanse fotograaf die met 
zijn foto’s het leven van mensen wilde verbeteren.
Zijn foto’s van immigranten op Ellis Island,
kinderarbeid en arbeiders die hoog boven
New York aan het Empire State Building werkten, zijn indrukwekkend en beroemd.



Ongelooflijk HOE hoog en onveilig er gewerkt
werd!! 


En voor de lunch ga je niet ff naar beneden...


Wouw, wat kunnen beelden veel zeggen!! 
Heel mooi om te zien wat zijn beelden in die tijd
hebben betekend en wat het teweeg kon brengen om
maatschappelijke veranderingen in gang te zetten.


Wat Mr. B. en mij betreft echt een aanrader! 
Verder lekker gelunched bij Cappucino,
ook een aanrader!! Heerlijke broodjes, speciale
koffies en Lily's cupcakes (helaas kon die 
er na de lunch niet meer bij :-).


Hoe was jullie weekend?


8 opmerkingen:

  1. Oef...kan wel janken van dit soort foto's...:o)
    Grijpt je meteen...het idee...ongelooflijk!

    Thanx! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi zeg. Wat gaaf dat jullie daar geweest zijn. Het plaatje met die mannen op de balk is een heel bekende! Als poster istie bijna eng.. die hoogte! Ik dacht eigenlijk altijd dat het een truc-foto was. Mijn weekend was een combinatie van verschillende dingen. Naar de woonbeurs geweest (op vrijdagavond) en zaterdag de hele dag geklust bij mijn zusje in haar nieuwe huisje! En zondag hadden we nog een verjaardag. Van-alles-wat dus.. Maar het was fijn & gezellig! Fijne week voor jullie hoor en tot de volgende post. Liefs, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ellis Island heb ik een 5 tal jaar geleden bezocht en ik werd er erg stil van....prachtige foto's zijn dat hé....
    En ons weekend was er één om nooit te vergeten, check mijn blog even, dan zie je meteen waarom ;-)))!
    Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een prachtige foto's! (krijg wel een beetje kriebels als ik naar die werkende mannen kijk.. gevaarlijk!) Bedankt voor de tip! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's. Die mannen op een rij zijn heel bekend, maar de andere foto's zijn minstens zo mooi! Vooral dat jongetje met die krulletjes... Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een mooie foto's! En inderdaad wat eng om daar zo hoog te moeten werken Brrrr, ik moet er niet aan denken met mijn hoogtevrees.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige foto's! Kan mij voorstellen dat je hebt genoten van al dit moois.

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterende foto's! Jammer dat R'dam net ietsje te ver is voor een namiddagje foto-kijken. Misschien komt die een keer naar België?

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....