zaterdag 3 november 2012

Keuken inspiratie...

Gisteren met vrienden wild wezen eten
( niet in de zin van gooien en smijten, maar in de zin van hazen en herten... even voor de goede orde )
Heerlijk, vooral deze tijd van het jaar
En ik krijg daarna altijd zo´n zin om
zelf van alles te gaan proberen in de keuken!

Vanmorgen al om 10.00 naar de bieb
getogen om wat kookboeken te halen
Eerst ´moest´ ik nog een pan stoofpeertjes schillen...
lekker, maar dat schillen is niet mijn hobby
Paar glazen rode wijn, veel kaneel en wat bruine suiker
en die kon zachtjes aan
( het huis ruikt dan ook gelijk zo lekker heh! )


oa Jamie gehaald


Toen begon het leuke werk!
Pompoensoep maken...
ook dat is een hoop geschil
En wat een enorme bast zit er om zo´n ding zeg!
Ik kocht een flespompoen bij de groenteboer, verder wat wortels, een rode ui, een puntpaprika en een paar aardappels.
Alles in de pan met ruim een liter bouillon, zachtjes laten koken tot alles gaar is, de staafmixer er doorheen en voila...
een heerlijke pompoensoep
Knaloranje!!




Hoofdgerecht werd vis met een jasje van
mozarella en tomaat met worteltjes 
( had ik nog over van de soep )
En als dessert warme applecrumble met een bolletje ijs
Oeps... maandag gaan we weer aan de lijn denken! ;-)

Verder vandaag ook nog een vreselijk
leuke koekjes-stempel gekocht.
Misschien kennen jullie e´m al lang, en loop ik hopeloos achter
Maar ik ben er erg blij mee!
Zit nu te bedenken waar ik overal `mijn stempel´ op kan drukken!



17 opmerkingen:

  1. Wow..dat klinkt erg lekker allemaal!!!
    Ik ben helemáál geen keukenheld...had het wel willen zijn, maar het zit gewoon niet in mijn vingers. :o)

    Ik ken de stempels ook niet...nu wel...super!

    Fijn weekend! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kei toffe koekje stempel! En pompoensoep is zalig maar je moet er wel voor willen zweten hé, voel het nog in mijn schouders ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh... Pompoensoep.... Lekker. Die stempel is leuk zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je soep klinkt heerlijk en wat ontzettend leuk zijn de stempels!

    Fijne zondag!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeumig wat een werk heb jij gehad zeg! Petje af!
    En die stempel is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb net mijn eten op, maar ik begin door je blog weer trek te krijgen!
    Het lijkt wel een michelin ster gerecht! :-)

    Fijne avond!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou wat grappig heb die stempel gister in mijn handen gehad.......fijn weekend liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmm lekker allemaal, tip voor de pompoen, in de lengte opensnijden, pitten eruit, zout en olie erop en een klein uurtje in de oven. Je schraapt de (gare) pompoen er zo uit. In de soep, pureren en klaar (roasted pumpkin soup van Donna Hay).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O wauw we hebben hier te maken met een echte 'chefkok'!! Wat klinkt dat zalig allemaal (en zo gemakkelijk zoals jij het verteld:-)..maar ik ben geen keukenprinses, grootste punt is waarschijnlijk dat ik het ook niet zo leuk vind om te doen...ik eet het heel graag op hoor, maar maken...
    Die stempel is gaaf! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weet je dat ik altijd de pompoenschil mee kook. Ik halveer hem, haal de zaadlijsten er uit, was hem, snij hem in stukken en klaar is hij! Scheelt veel schillen! En die stempel, die wil ik ook! Mag ik vragen waar je die hebt gekocht?
    Deze heb ik pas gemaakt en was errug lekker! http://www.ah.nl/allerhande/recepten/853206/pompoenstamppot
    Groetjes Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stempel gekocht bij de Intratuin ( collectie van Yvon Jaspers )
      Wat ideaal die pompoen met schil en al!!
      Ga ik de volgende keer ook doen!

      Verwijderen
  11. MMmmmm klinkt lekker allemaal en zo gezellig herfstig :-) Leuk die stempel.

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ruik die peertjes tot hier, écht waar ! ;-))
    En die koekjesstempel zag ik idd al eerder, je loopt dus écht achter, haha! (Ik zou hem ook wel willen eigenlijk ...)
    Fijne week! x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hmmm! klinkt allemaal heel erg lekker!
    En die stempel is geweldig, ik ben fan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jaaaa!! Ik moest een paar weken geleden voor mijn werk op stap en heb toen zo veel wild gegeten. ZO lekker!! Ik ben ook gék op pompoensoep. Dat is het beste comford food OOIT!! Feit.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....