zondag 2 december 2012

1e kaars ik steek je aan...

Vandaag 1e adventzondag...
moet heel de dag aan dat versje denken;
`eerste kaars ik steek je aan´
Super spannend was dat vroeger...
in zo´n grote, oude en vooral koude kerk.
In de hoek stond een hele hoge boom
en als het waaide in de kerk
( en dat doet het in een oude kerk! )
zag je de klokken heen en weer wiegen...
En dat versje moest dan iemand opzeggen, en met een lange lucifer ook nog een kaars aansteken...
Wij hebben het meegemaakt dat zo´n keurig meisje vlak erna zei... `shit, hij doet het niet!`
Oeps.... die ouders zaten op hete kolen!! ;-)

Vanmorgen uit de kerk ook een 1e kaars aangestoken, gewoon thuis en met een gasaansteker... maar toch!

Bidstoeltje en prent uit Brugge
Emaille schaal van de kringloop
4 kaarsen met Maskingtape nummer
Mos en een paar malusappeltjes... et voila...
Verder probeer ik de kerst nog een beetje buiten de deur te houden... tot woensdag. Vanaf donderdag gaat het echte versieren beginnen! ;-)


7 opmerkingen:

  1. Wat leuk gedaan! Ik sta ook al te popelen om mijn kamer in kerstsfeer te brengen! Donderdag ga ik een boompje kopen! ;)

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk hè zulke herinneringen :-) enne hier wachten we de sint ook nog even af maar stiekem komen er toch al wat spulletjes tevoorschijn ;-)

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja rond kerst was dat toch wel een héél apart sfeertje in de kerk! Ik verheug me ook al op de gezellige kerstversieringen! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie jullie adventskaarsen én wat een prachtig behang zie ik op de achtergrond :-)!

    Ee fijne week toegewenst!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's! Ja, vanaf woensdag kunnen we losgaan, heb er ook zin in! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja ik heb er ook super veel zin in om mijn huisje helemaal kerstig te maken! Wij vieren alleen pas a.s. zaterdag Sinterklaas dus bij hoge uitzondering zet ik mijn kerstboom al op voordat wij Sint hebben gevierd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, bij ons in de kerk stonden ook vier kaarsen. Vroeger was dat nooit zo, maar sinds kort staan ze er. Denk dat het vooral in de Rooms katholieke kerk zo is of niet?? Ze staan in ieder geval gezellig. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....