dinsdag 22 januari 2013

Had ik maar....

Let op: Het gaat over DE KRINGLOOP en dan 
heb ik het over zo'n 8 à 10 jaar geleden!

Had ik maar...


...Meubeltjes ingeslagen en dan met name
buikkastjes!


...Grote speuracties gehouden naar pastelkleurig servies van Regout, Maastricht, Villeroy & Boch and so on.
Oh ja en dan hebben we 't nog geen eens over oud emaille...


...Gehaakte spreien, geborduurde tafellakens,
kanten kleedjes en oud textiel grootschalig
ingeslagen!


...het woord 'Vintage' uitgevonden en bedacht
dat vintage camera's en tassen en kleding en ga 
zo maar door hip zou zijn! 


Had ik maar...
Toen... toen de kringloop voor arme stumperds en
weirdo's was en Chrissie en ik bij een gemoedelijke,
hoofdschuddende bejaarde gingen afrekenen en met volle 
tassen en slechts een paar euro lichter naar buiten
gingen!

En nu...
Soms irriteer ik me zelfs en stiekem speur ik
in m'n favo kringloops naar DIE vrouwen die
die gemoedelijke bejaarde mensen vertellen wat HIP
is en waar geld aan te verdienen is (soms echt
buiten proporties, hoor!).

...WAAROM zijn dat nou precies de dingen die ik
wil??! Zijn we nou trendsetters of trendvolgers?
Ik weet het niet meer... 

Maar oke, er is een maarrrrr,
er mag heus wel aan verdiend worden, het is fijn
(jahaa, heel fijn) dat we met z'n allen hergebruiken
en... ik moet toch op één of andere manier tegen
mezelf beschermd worden ;-)

Want ondanks alle mitsen, maren en morren
gaat 't verzamelen gewoon door...
Gelukkig in een ietssss lager tempo dan toen...
Je weet wel... toen kringloopwinkels nog
voor arme stakkers en weirdo's waren!

;-)

22 opmerkingen:

  1. Zo gaan die dingen...haha.
    Aan de andere kant....spullen die 'Toen' veel geld waard waren zijn 'nu' geen drol meer waard...Een antieke dekenkist bijvoorbeeld, 'toen' 3000,- gulden, 'nu' nog maar € 250,-. :o)

    Fijne dag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij in de straat zit een kringloopwinkel van de Vincentiusvereniging; kleine prijsjes en voor het goede doel! Je snapt wel dat ik daar graag naar toe ga! ;-)
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach... Over een tijdje zijn die kringloopspulletjes waarschijnlijk weer 'uit'. En dan brengen de hippe mensen alles terug naar de kringloop en is ALLES weer van ONS!!!! Gnahahahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een super leuke pics!!!altijd fleurig daar bij jou zo te zien:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hmm ik denk juist dat 'kringlopen'blijft en steeds populairder zal gaan worden.
    en ik kocht 4 jaar lang in, groots en verkocht het met winst op Marktplaats
    dat ligt nu stil.. crisis en ik ben nu druk met bloggen :-)
    mooie foto's..
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha grappig, ik heb het bij ons precies zo zien veranderen. Haha ach het scheelt weer budget en plaats in huis en af en toe kom ik nog wel een echte 'schat tegen'.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier zijn de prijzen in de kringloop soms duurder dan de Hema... voor het goede doel, ja ja. Zet dan een spaarvarken bij de kassa neer waar we nog iets extra's in kunnen doen bovenop de 'normale voor het goede doel prijs'.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha ja ik herken het wel wat hoor! Maar ja, als je in de toekomst kon kijken....dat zou ook niet leuk zijn he?!
    Mooie plaatjes bij je bericht!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo herkenbaar!
    In de kringloop hier hebben ze kennelijk door dat oma servies in is ....ze vragen nu voor kop en schotel 4 euro!!
    En niet voor het dure merk maar gewoon voor alles met een bloempje erop!
    Stoelen van Ikea( met gratis vlekken) verkopen ze voor 2 keer zoveel als nieuw bij de Ikea te krijgen is!
    Ik kijk uit naar de kofferbakmarkten hier aan de kust! Waar je nog een leuke vondst kan doen..
    Ik mopper met je mee
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. This post made me giggle! It's amazing how fashions change...What was considered old hat, are now much sought after...'granny tea cups'...1950's swans...doilies...Let's hope not too many people embrace this as I'd like to have a bit more luck when frequenting Charity shops! :)
    Blessings, Tania ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kan me helemaal er in vinden, enige ik krijg dus nogal eens dozen met spullen juist daarom
    Beter ik iets verdienen zeggen ze dan ;)
    Nu nog de tijd vinden uitzoeken
    Dus zoek je iets bij mij mag je voor de oude prijzen,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja!!! Ik weet wat je bedoelt, de prijzen zijn soms ongelooflijk! `vroeger` was het wel anders.... gr Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, die tijd kan ik me ook nog herinneren! Ook ik had toen moeten inslaan, kon ik nu een leuk vintage-achtig webshopje beginnen, maar ja....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. What a wonderful post filled with lovely pictures...Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. AAAAAAAAAAAAA ik vind je post geweldig
    HADDEN we maar jazeker dat denk ik ook vaak!!
    liefs Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja pfffffff, herkenbaar! Prijzen zie je per week omhoogschieten..
    Nou, des te leuker om toch een schat te vinden (positief bekijken he??)
    Leuke post met mooie foto's!!!!!!
    Groetjes Saab

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Klopt helemaal, ik ga al jaren naar de kringloop. Ik werd altijd voor gek verklaard en nu is het 'hip' en 'trendy'
    Ik kom er niet meer zo veel als eerst... Ik ben nog aan het denken waar je nog leuke bijzondere spullen zou aantreffen. Want het is wel veranderd.
    Liefs.
    Ps. Ik heb al geschaatst! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hadden we dat maar eerder bedacht ja! Al had ik 11 jaar geleden al wel heel mijn inrichting van mijn appartement plus mijn servies daar bij elkaar gesprokkeld! Leuk blog heb je trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke blog hebben jullie. Ik heb jullie gevonden via Vlakbij de Molen. En me meteen aangemeld als volger. En idd, ik durf haast niks meer weg te doen, wie weet wordt het nog hip, over 10 jaar!

    Lfs Bianca
    p.s. misschien vinden jullie het ook leuk een keertje op mijn blog te kijken: http://atmicasa.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....