zaterdag 5 januari 2013

When life brings you LEMONS....

`When life brings you Lemons... make Lemonade!!´
Vind ik altijd zo´n leuke uitspraak!!
Thanks to Pinterest... heb ik deze tekst nu in een lijstje staan bij m´n
schaal met citroenen... tja... ook de keuken ontkomt niet aan Pinterest! ;-)

Vanmorgen zin om Lemon Curd te maken...
Dus Smulweb verkent, een leuk, lekker en niet te ingewikkeld recept...

3 citroenen
(bij voorkeur biologisch)
4 eieren
snufje zout
85 gr roomboter

Neem een pan met een dikke bodem.
2 eieren kunnen er zo in, van de andere 2 eieren gebruik je alleen de dooier
Beetje zout erbij, de 3 citroenen
raspen en uitpersen.
Alles in de pan en op zacht vuur
al roerend verwarmen.
De roomboter er in stukjes bij,
goed blijven roeren.

Als de roomboter helemaal opgelost is, het hele goedje in een schone jampot gieten.
( jampot met kokend water schoonmaken en op een schone theedoek uit laten lekken )

Toen ik toch in de keuken stond heb ik gelijk scones gemaakt. Van een deeg voor 8 heb ik er 6 gemaakt... zijn dus een beetje groot uitgevallen! ;-) Niet echt foto-waardig ( wel erg lekker )


Perfekte combi!!
Vanmiddag met manlief `kringlopen´ kortom, een hele fijne dag!!
Gaan jullie nog wat leuks doen??

ps... ik probeer een foto te uploaden... maar hij doet het niet... HELLUP!!!Houden jullie nog tegoed!!


8 opmerkingen:

  1. hey... bij mij lukte het ook al niet.. maar wel via google chrome! misschien een idee! blijft wel gek! Maar heerlijk lemoncurd! Enjoy it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmmm, lemoncurd is zo heerlijk! Ik zag het toevallig gisteravond op 24Kitchen hoe je dat kunt maken. Het zag er eigenlijk simpel uit. Eet lekker en veel plezier bij de kringloop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij lukt het ook niet! Ai, ik hoop dat het snel lukt!
    En met deze uitspraak? Helemaal mee eens!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh stiekem blij dacht dat het aan mijn onervarenheid op blog gebied lag maar ook ik kon niet gewoon uploaden, heb via picasa webalbum gedaan (omslachtig).
    Lemoncurd klinkt lekker, heb de foodbox van Delicious besteld en daar zin het ook in (geloof ik), al is zelfmaken veel leuker.
    Ben benieuwd naar je vondsten en wat leuk dat jullie samen gaan kringlopen.
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ahh ik kon t ook al niet....
    smakelijk!!!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt goed zeg.
    Ik wil je een heel mooi en gezond 2013 toe wensen.
    Ik ga even je andere posten lezen.
    Liefs Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij mij lukte het ook niet! Heb nu Google Chrome geinstalleerd (tip Fieve) en nu geen problemen meer! Hoop dat het jou ook lukt.
    En mmmmmm lemon curd, ik ben ook dol op lemon, ga ook keer proberen..
    Succes met de foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....