zaterdag 9 februari 2013

Servies DIY (easypeasy)


Het zonnetje schijnt naar 
binnen terwijl ik net m'n ontbijt achter m'n
kiezen heb.... Heerrrrlijke start van 't weekend!
(Zijn jullie de winter ook ZO beu?)

M'n opruimwoede is nog steeds aan de gang...


En servies verzamel ik inmiddels al zo lang,
dat ik inmiddels wel weer dingen zie die weg mogen.
Ja, ja, door de tijd heen word zelfs ik kritischer ;-).


Toch ook zonde om het zomaar allemaal klakkeloos naar 
de Kringloop te doen, dusss kreeg ik een idee!
Voor een paar vriendinnen en m'n zusjes maakte ik deze 
waxinelichthouders of misschien leuk voor een bloembol
of whatever...


Bij de bouwmarkt speciale porsenlein-lijm gehaald
en voila, zo gebeurd! 


Als ik nou straks bij hen in huis kom,
word ik steeds weer herinnerd aan m'n eigen roze
poppenhuis (niet m'n eigen woordkeus)...
Ik heb suuuper veel zin om te gaan trouwen,
maar m'n huisjepluisje ga ik ook wel missen.


Het behang wat op de foto's te zien is,
gaat volgende week op de muur, ben benieuwd! 

Geniet van deze zonnige dag (tot nu toe!)!!
Nog leuke plannen?


Happy Weekend!


23 opmerkingen:

  1. Leuk zo die kopjes en wat een gaaf behang! Het zal best wennen worden zo'n heel andere stijl, maar ik denk wel dat het erg mooi wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!!! Lief om ze cadeau te geven :o)
    Heerlijk hé het zonnetje...genieten!

    Fijn weekend! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat LeUk!!!
    Dan ben je je servies toch niet helemaal "kwijt".
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heb je hartstikke leuk gemaakt! Ziet er heel gezellig en schattig uit. Ik zou super blij zijn met dit cadeautje! Mocht je er eén over hebben ;) hahaha..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kopjes en te gebruiken voor zoveel toepassingen. Voor onze site zijn wij altijd op zoek naar mensen die zelf leuke DIY's maken. Misschien vindt je het leuk om een artikel over jouw DIY op onze site te zetten? Mocht je dit leuk vinden dan kan je mij mailen.

    En dat behang vind ik echt prachtig, is deze er ook in het blauw? Ga je er een hele muur mee doen of klein wandje/stukje?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk!! Ziet er gezellig uit. Ik heb trouwens ook nog naar dat behang gekeken, echt heel mooi. Een fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die kopjes zijn zooooo mooi! Ik kom al helemaal in lentesfeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk idee Heid om zulke dingen te maken van je servies. En ook gaaf behang. Heb er al regelmatig bij staan kijken in de winkel, maar weet zelf niet op welk muurtje ik het zou willen, haha. Ik heb de gele variant dus momenteel maar in een lijstje gedaan voor in de vensterbank :-)
    Liefs, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap bedacht, Heidi! Die kopjes en schoteltjes zijn té mooi om zomaar weg te doen. Hier staan er momenteel een paar kopjes gevuld met bolletjes en een paar toefjes mos uit de tuin. Instant lente in huis (terwijl buiten sneeuwvlokjes een nieuw tapijt leggen).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend! heel leuk,ik smelt soms ook kaarsen voor in de kopjes,maar theelichtje net zo makkelijk en minder troep haha,bij mij word het altijd een kliederboel,deze kopjes vind ik gaaf en verzamel ik ook,heb er pas nog wat gehad van een vriendin omdat haar oma overleed en ze het zonde vonden om weg te gooien,denk dat de vriendinnen wel blij zullen zijn,fijn weekend en ja ik ben de winter ook beu,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee, en wat een leuke kopjes ook!!! Ja, ik verlang ook zo naar het voorjaar, maar het is hier zo koud! Nog geen lente te zien...Fijn weekend (lekker binnen dan maar)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi gedaan die kopjes!! En dat behangetje is ook een favoriet van mij!!
    Ben heel benieuwd naar de foto's van het resultaat..
    gr Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed idee! Leuk om je kopjes straks bij anderen nog terug te kunnen zien! En voor hen ook een mooie herinnering aan je roze poppenhuis!!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk resultaat! EN inderdaad goed idee om ze aan vriendinnen te geven zodat je ze nog eens kan zien :)
    Mooi behangetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke kopjes ben je beu zeg hihi...
    Nice and easy peasy... daar houd ik van :)
    Dat behang is wel echt gaaf en ook nog een pastelkleurtje, altijd lente in huis....
    En ja ik ben de winter beu, maar dat was ik al toen hij net begonnen was. Winter en ik zijn geen vrienden!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  16. :-) schattig gemaakt die waxinelichtjes !
    nu wil ik dat ook weer gaan doen..
    zucht hahaha

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk idee.... ik krijg helemaal een voorjaarsgevoel van die bloemige kop en schotels!
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel leuk allemaal. Ik zie hier ook het perfecte behang voor dochter Fee. Wil je de naam van het behang verklappen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De naam weet ik even niet (behang ligt bij m'n vriend), maar het komt bij de Karwei vandaan en is er ook nog in het lichtgeel en lichtroze (beiden ook super leuk!)

      Groetjes, Heidi

      Verwijderen
  19. Wat een ontzettend leuk idee! Misschien moet ik je voorbeeld maar eens gaan volgen. De hoeveelheid kopjes hier loopt ook uit de hand :-)!

    Fijne week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk idee! Mooi behang.

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig! Daar zullen je vriendinnen blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een superleuk idee! Met bloembollen erin zal het vast ook prachtig staan.

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....