zaterdag 11 mei 2013

Kringlopen en rommelmarkten...


Tja, Kringlopen is inmiddels echt een werkwoord geworden bij ons... maar is rommelmarkten dat ook?
Of ga je dan rommelen? Nou ja, hoe we het ook noemen... 
ik heb de laatste 3 dagen een kofferbak verkoop, 
een kringloop en een rommelmarkt bezocht! :-) 
Fijn zo'n lang, vrij weekend!


Donderdag naar de kofferbak verkoop 
( jaarlijkse happening hier met Hemelvaartsdag )
Vind het sowieso een vreselijk leuk initiatief! 
Echt zo leuk Amerikaans. 
Bij een meneer 3 borden gekocht van Maastricht 
met de bekende pastel kleurige rand. Yes!!
Ik zag een mooie emaille broodtrommel maar ik 
vond de kleur niet leuk. Blijkt m'n moeder deze in het 
groen te hebben, die dus na afloop maar meegenomen! :-) 
Ben eerlijk gezegd ook altijd blij als ik niet zoveel heb.... 
want ja... waar laat je het allemaal heh! 


Vrijdag maar weer eens langs 
bij de Kringloop.
Er stond groot aangeplakt dat de kleding 
met 50% korting verkocht werd.
Nu koop ik nooit second hand kleding. 
Mr. A. vind dat echt helemaal niks, en ik hou nogal 
van merk-kleding...  En dat vind je meestal niet. 
Toch maar even rond gekeken ( tja.. die korting heh! :-) ) 
En ja hoor... een schattig oud-roze vestje van Benetton, 
voor € 1,25 Een mooi suede jasje voor € 10,00 en een 
blauw fleece jasje van Human Nature voor € 1,25

Ik ben er helemaal blij mee!
Het fleece jasje is voor op de boot, 
een jas vind ik dan zo ongezellig 
( Mr. A. vind dat trouwens ook heel vreemd... 
haha... maar jullie snappen dat vast wel! ) 
en zo'n vestje is dan ideaal. 

Verder nog twee soepkommen met bijbehorend bordje van Maastricht gevonden en een boek voor iemand anders 
( die deze boeken spaart ) 
Nog een gratis kopje koffie en met een tas vol weer naar huis! Helemaal blij!! 


En dan is het zaterdag... en dan moet je natuurlijk 
NODIG naar de rommelmarkt! :-)
Het was jammergenoeg nogal regenachtig, maar 
daardoor wel een stuk rustiger dan gewoonlijk... 
wat wel weer fijn was. 
4 borden van Maastricht gevonden!! 
Twee mooie limonade glazen, twee weckpotten, 
oude kerstballen, 5 rode kerstklokken van honingraat papier 
( tja, t word vanzelf weer kerst toch?! )
boeken en leuke stempels. 
Ook hier weer helemaal blij geworden, 
en ook een beetje natgeregend... 



Jullie nog gerommelmarkt? Of gekringloopt?!

19 opmerkingen:

  1. Ik kocht laatst nog een fijn blauw vestje met gele bloemen voor €5. Ik vind niet vaak iets leuks (en zeker niet bij de kleren) in mijn kringwinkel dus 't is extra leuk als ik dan wel iets vind :) ik heb ook wel zin in rommelmarkten maar er zijn er bijna nooit in mijn buurt helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke vondsten heb je gescoord. Die emaillen broodblikken zijn gaaf, heb ook zo een en er past lekker veel in.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OW! Zalige vondsten weer, die mooie trommel heb ik in het rood! En voor meer vondsten van vandaag: http://aliceintheappletree.blogspot.nl/ ☺ Veel plezier met nagenieten! (Ik kan eindelijk weer reageren... dat lukte heel lang niet, werd ik zomaar van jullie site gegooid! Was vast niet persoonlijk ☺)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt niet te lukken met reageren... Mooie vondsten! Voor die van mij...:

    http://aliceintheappletree.blogspot.nl/

    Fijn weekend, geniet van je schatten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind gerommelmarkt echt wel een werkwoord, anders lijkt het net alsof ik al die tijd niets doe:)
    Heerlijk he, al die vondsten....nog niet gelijk opruimen hoor, eerst even van de stapels genieten;)
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige vondsten! Vooral je borden van Maastrichts aardewerk. Die spaart mijn oudste dochter ook. Hier in Rotterdam kom ik ze jammergenoeg niet zo vaak meer tegen, of je betaalt de hoofdprijs :-)

    Fijn weekend & geniet van je aankopen!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke vondsten, vooral de broodtrommel! Ik heb gisteren ook voor het eerst eens tussen de kleding gekeken, dat doe ik normaal ook niet, maar helaas niet zo geslaagd als jij! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke spulletjes allemaal zeg! Hier bij mij in de buurt zijn de rommelmarkten een beetje ten einde maar volgende week is er wel weer een leuke fair bij de Olmenhorst. Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kijk altijd tussen de kleding en naai er desnoods weer een lintje aan. Te gek, gewoon even wassen en voila. Je vondsten zijn zo wie zo leuk, goed geslaagd hoor, Bij mij vind je niet van die leuke spulllen. Fijne zondag. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk he die rommelmarkten. Wij doen zo nu en dan ook even een rondje. Wat heb je mooie vondsten weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die broodtrommel heeft mijn dochter ook ;die heeft ze een keertje in tilburg gevonden.in onze kringwinkel was het weer niets gisteren veel tuingerief maar dat heb ik al genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooie vondsten hoor! en super veel in een weekend wat een geluk vooral de bordjes van maastricht zijn erg leuk fijne zondag
    groetjes leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo heerlijk om op de markten rond te lopen maar helemaal geweldig als je dan wat moois kan scoren, mooie vondsten weer zeg :))

    PS. Ga je ook aan de bloglovin vind het wel leuk om je in de toekomst te kunnen blijven volgen.

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke vondsten! Je borden vind ik zo mooi, ik zou ze wel van mijn schermpje willen plukken. :)

    Liefs, Myriam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zó! Je had goede vondsten. Leuk, dat je dat servies zo bij elkaar spaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh ja ik liet me gisteren helemaal gaan bij de kringloop, maar ja, niet te stoppen he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een heerlijke tijd van het jaar met al die rommelmarkten! Maar eens even kijken of er hier nog eentje in de buurt is dit weekend...

    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....