maandag 3 juni 2013

De gelukkige huisvrouw...

De gelukkige huisvrouw...

Hebben jullie ook zo'n bewondering 
voor je oma/moeder?!
En dan heb ik het even over het 
huishoudelijk werk in hun tijd!! 
Zonder : wasmachine/droger/vaatwasser 
en allerlei handige hulpmiddelen...
Ik kan ondertussen niet meer zonder! 
( behalve de droger, die heb ik niet )

Heerlijk want op deze manier kunnen we ook tijd 
( naast ons werk en eventuele opvoeding van kinderen ) besteden aan : kringloopbezoekjes, pinterest-uurtjes, 
knutselavondjes en andere gezellige dingen!



En door alle technische vernuftigheden valt 
het huishouden ook erg mee!
Je kunt het in ieder geval leuker maken!!
Zo strijk ik met een gezellig 
programma via uitzending gemist.

En tijdens het stofzuigen heb ik een 
ipod met een swingend muziekje aan...

Hebben jullie nog meer leuke suggesties??

10 opmerkingen:

  1. ha :-) geen vaatwasser, geen droger.
    maar wat ben ik blij dat ik de was niet hoef te doen met een stamper ! wat dat betreft zijn we er stukken op vooruit gegaan :-) tips ? stel niet uit tot morgen wat je heden nog door een ander kan laten doen !

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love to clean when all the kids are asleep.....quiet cleaning that is.....Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was buiten opvouwen, sowieso altijd tijdens het meebrullen met een fijne cd.. (Of Ruzzle spelen onder het koken, was opvouwen enz, maar dat is een heele slechte tip)
    Zorg dat je een lekker geurtje allesreiniger heb en beloon jezelf Altijd na het poetsen met chocola, tijdschriftje, thee, bloempjes plukken in het park...
    Succes!!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja!! Dat belonen doe ik ook altijd!! Soms begin ik er zelfs mee! :-)

      Verwijderen
  4. mmmm tips and trics...kleurige doekjes,fleurige afwasborstels en mooie theedoeken maken het in ieder geval iets leuker....
    Buiten de was ophangen is wel echt mijn favoriet.....en daarna even aan de was ruiken..mmmmm
    Clean you're way!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, hoe saai moet het vroeger zijn geweest he? Waar ik ook altijd blij van word, zijn vaat- en poetsdoeken met bloemetjes of streepjes, haha! Leuker kunnen we het niet maken, wel gezelliger :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er zijn inderdaad heel wat dingen makkelijker geworden en in ieder geval kunnen we de klusjes gezelliger maken.

    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh yes, we are very lucky these days.
    Liz @ Shortbread & Ginger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou vroeger hadden ze het een stuk zwaarder,ik strijk maar niet voor de tv,want ben nogal gauw afgeleid en staat de bout misschien te lang op het shirt haha,ik heb wel fleurige wonderdoekjes en Andy lavendel en ehmm durf ik het te vertellen,maar ik heb een grote fantasie en doe dus wel eens net met schoonmaken of mijn huis een hotel is of zo en dan verander ik gelijk hoekjes,ja raar ik weet het haha,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O ja, ik denk vaak aan mijn oma die zes! zoons had.. Ongelooflijk! Gr. Marloes

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....