zondag 18 augustus 2013

DIY Wedding...


Het kwam er maar niet van...
Een blogje over alle DIY's tijdens onze
wedding. Inmiddels is onze voorjaarswedding al
weer drie maanden geleden. 'k Krijg toch geen genoeg van
het 'plaatjes kijken', dus hoppa, hier zijn ze...

Foto's boven:
* Bij het huis van m'n ouders stond dit houten
bord, gemaakt door m'n broertje en schoonzusje!
* Die TE mooie taart om op te eten is gemaakt door
Chrissie haar moeder... isn't it lovely?
* Goodie-bags voor de kids, zodat ze zich heel de
dag konden vermaken (lang leve de Action)
* Slinger van zakdoekjes.


Het begint natuurlijk met het 'op een rij' zetten
van ideeen en wensen. 
Ik wilde heel graag een kleuraccent op m'n jurk en dit
terug laten komen in m'n schoenen en boeket. 
Mintgroen was geen verrassing (looooove it) en ik vond
geweldig mooi kant in de kringloop (waar anders? ;-))
Dat m'n jurk helemaal van kant zou zijn, was ik ook snel
over uit en het mintgroene kant kwam mooi uit op m'n jurk!



Mintgroen en kant, dat zorgt ervoor dat zowel uitnodiging,
accessoires en versieringen een romantisch tintje krijgen.
En dan lekker ideetjes bedenken; ik heb er zo enorm
van genoten! Met behulp van m'n zusjes en Chrissie 
hebben we wat af geknutseld en bedacht! 
Omdat we veel voorbereidingstijd hadden, had ik ook
fijn de tijd om te struinen bij onze welbekende
low budget winkels (kringloop, action, wibra, hema) en zo kwam
ik echt een heel eind! 

* Save The Date kaart bij Vistaprint gemaakt en
Trouwkaart bij Trouwkaartjesdrukkerij.nl gemaakt.
We hebben zelf een profielfoto bewerkt en zo werd de
kaart toch echt persoonlijk! 
* Ballonnen in lichte kleurtjes om in en om het huis te
versieren.
* Mijn schoenen heb ik gekocht bij Stylez Shoes in Rotterdam.
Ze zijn van Rainbow en na het inleveren van een stukje
mintgroen kant, zijn ze in precies dezelfde kleur 
geverfd!! Echt ideaal, iedere gewenste kleur is mogelijk!
* Naast kant, meters satijnlint gekocht en mintgroen
tule. Daarmee hebben we o.a. een simpele strik gemaakt
voor aan de auto's van de daggasten.


* M'n jurk is van Pronovias, een collectie vol 
droomjurken!! 


De gasten werden 's morgens verwacht bij het huis
van m'n ouders. Geborduurde kleedjes, jampotjes en vaasjes
met bloemen, een witte tent en zakdoeken-slingers +
slingers van kanten kleedjes (zie onder) creëerden 
een vrolijke en romantische sfeer. 


De kanten slingers maakte m'n moeder; ik spaarde al 
langere tijd kanten kleedjes en dat kwam nu goed van pas.
We hebben ze doormidden geknipt en m'n moeder werkte het
af met een mintgroen bandje. 


Een koffie- en taarttafel mocht uiteraard niet
ontbreken! Het tafelkleed komt uit de kringloop, de
slinger is gemaakt van behangrestjes (PiP) en letters
uitgeprint en opgeplakt. De cupcakes zijn door Chrissie
gemaakt en de taarten door haar moeder! De cake-toppers
heb ik gemaakt dmv een stempel die Readkapke voor
me maakte! Die stempel heb ik voor heeelll veel dingen
gebruikt :-).



* In de kerk hadden we voor iedereen wat pepermuntjes
verpakt in tule :-).
* Aan de banken en stoelen hingen reageerbuisjes, die
we beplakt hadden met kleine taartonderzetters en wat
fijne, lieve bloemetjes erin.
* De cupcakes... isn't it lovely?
* Ons receptie en feest vierden we in De Lingehoeve,
vlakbij Leerdam. Een oude boerderij, geheel in stijl
opgeknapt met schitterend buiten terras en boomgaard!
We hebben zelf nog wat pompoms, glazen potjes met
bloemen en Ikea-fotolijstjes met leuke teksten neergezet,
om de sfeer persoonlijk te maken, maar meer had het
zeker niet nodig!
De knijpertjes zijn gemaakt van een hartje van klei,
een lollystokje en een mini-knijpertje :-)



Op Pinterest heb ik gezocht naar mooie plaatjes
van bruidsboeketten en deze heb ik meegenomen
naar de bloemist. Ik ben nog steeds heel blij met het
resultaat! Bloemen bij Puur in Schoonhoven!



Om de dag en alle details mooi vast te laten leggen 
waren we op zoek naar een creatieve fotograaf.
Via via kwamen we bij Celica terecht en wat zijn we
super blij dat we haar gevonden hebben :-).
Zij kwam bijvoorbeeld op het idee om het stoeltje van
mijn oma mee te nemen tijdens onze fotoshoot. Het
resultaat is prachtig!! 



Als bedankje kregen alle gasten een zakje...
Zakjes besteld via internet en ook weer met stempels
aan de slag. In het zakje zat een klein cellofaanzakje
met twee theezakjes waaraan ik een hartjeslabel had
gemaakt. En daarnaast wat lekkere pindarotsjes om te
snoepen. Veel werk, maar ik vond het erg leuk om te doen!



Voor inspiratie en mooie plaatjes (zoals hierboven)
ging ik natuurlijk heeelll vaak koekeloeren op Pinterest!



En yep, hoe cliché, maar we kijken toch echt terug
op de mooiste dag van ons leven (tot nu toe ;-))!!

Maar zeker zo leuk als de dag zelf waren alle 
voorbereidingen! Ontzettend bijzonder, gezellig en leuk
om dat met elkaar te doen!
Daarom alsnog mams, zusjes en Chrissie en Jac, heelll erg
bedankt!! 


Ben benieuwd wat jullie er van vinden en pfff...wat een
lang blogje is het geworden!! 

34 opmerkingen:

  1. Benieuwd wat we er van vinden? Nou, daar kan maar 1 antwoord op komen: schitterend!
    met al die mooie details

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan een heel lang verhaal gaan houden, maar in 1 woord; Geweldig. Ik vind het alles geweldig, de jurk en alles eromheen. Het is zo echt jullie bruiloft geworden, erg mooi om te zien.
    Ook de details vind ik het geweldig, zoals de pepermuntjes, het terugkerende mintgroen.
    Geweldig!
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Wat een voorbereiding. Maar het resultaat mocht er zijn! kan me goed voorstellen dat je met je heel veel plezier terug kijkt op je trouwdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooh wat een mooie bruiloft!!! Helemaal mijn smaak, de jurk met het mint kant en de schoenen, de bloemen, de vintage sfeer, echt alles! Wij zijn gratis op donderdagochtend getrouwd, zonder al te veel poespas (wel met een mooie witte jurk e.d.) maar als ik het toch over mocht doen dan zou ik het toch ook zo als jullie bruiloft willen doen. Misschien moet ik maar vast ideeën op gaan doen voor als we 10 jaar getrouwd zijn, kan dan best zo'n feestje geven, toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oohh mooi alemaal wat een werk,zoo leuk om je eigen wensen te verwerken in die kleine details!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet het er allemaal smaakvol en sfeervol uit!!!! Prachtig!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is een prachtige log geworden Heidi! Wat zie je er geweldig uit! Alles is helemaal in stijl. Een lust voor het oog! Ik ga zo nog een keer kijken :-)

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto's wat ziet het er allemaal mooi en gezellig uit en wat een mooie bruid.
    super gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's! Echt knap om zoveel dingen zelf te maken voor je bruiloft! Het resultaat mag er zijn. Ik ben volger geworden hoor, misschien zie ik jullie terug op mijn blog. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh oh oh.... wat prachtig...!!!!! Kan ik dit al pinnen... ;-) Veel geluk samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heelll erg bedankt voor al jullie lieve en enthousiaste reacties!!!

    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow! ik ben onder de indruk van wat jullie allemaal zelf gemaakt hebben.
    Wat een werk en organisatie.
    Het ziet er fantastisch uit!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw.... Echt helemaal geweldig! Alles klopt en is tot in de puntjes verzorgd.
    Echt heel erg mooi gedaan, wat fijn ook dat je moeder, zusjes en chrissie zoveel mee gedaan hebben. Heel bijzonder! Prachtig om te zien, bedankt dat we mee mochten kijken :-)
    Xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Onder de indruk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Katrienx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat geweldig mooi die foto's!
    Snoepgoed voor de ogen:-) !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een werk hebben jullie erin gestoken, maar dat zie je dan ook echt in alles terug! Zo mooi persoonlijk, erg inspirerend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou ik zal je zeggen wat ik er van vind in 1 woord...GE-WEL-DIG!!!!wat heb je er een werk van gemaakt samen met je moeder/zusjes en vrienden....WAUW en wat zal je genoten hebben....dat is nog eens wat ik noem genieten van de voorpret!Ik vind het allemaal zo ontzettend mooi en romantisch en heb ontzettend genoten van wat jij zegt 'lange blogberichtje'....voor mij kon dit blogbericht niet lang genoeg zijn aangezien ik heel erg graag naar mooie plaatjes kijken dat is jullie huwelijksdag geweest! 1 mooi plaatje!Ik wens jullie samen nog heel veel gelukkig jaren samen en dat je maar lekker lang mag nagenieten van deze dag!

    lieve groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, stuk voor stuk prachtige plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oei dat zou precies iets voor mij kunnen zijn, love it!!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat kijkt en leest dat heerlijk weg. Het lijkt wel een sprookjesboek! Prachtig om jullie geluk zo te kunnen zien. Wat mooi om zo'n bijzondere dag met je allerliefsten te kunnen voorbereiden en beleven.
    Na alle voorpret, na de prachtige perfectste huwelijksdag, nu nog heel lang genieten van de napret!
    Liefs,
    Nathaly

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk... wat een leuke blog en wat een prachtige bruiloft! Gefeliciteerd nog... Dat het huwelijk maar net zo mooi en romantisch mag zijn als jullie bruiloft... Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie foto's! Zo stel ik me mijn huwelijk ook voor, met al die persoonlijke extra's... Het ziet er echt heel mooi uit! Gr. Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ontzettend gaaf om dit te zien. Wat veel en leuke dingen hebben jullie gemaakt! Super, een dag om nooit te vergeten is het zeker geworden. Geniet ervan. Lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie foto's!! Die stoel met dat boeket bloemen, moooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dit is denk ik wel de meest creatieve bruiloft die ik ooit heb gezien, helemaal super! En wat een mooie foto's ook! Lief dat jullie voor alle kinderen/gasten iets moois hadden gemaakt. En die taart en cupcakes.. Prachtig! Leuk verslag! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een sprookje! Maar het is echt!
    Prachtige foto's. Een dag om nooit te vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Kan mij voorstellen dat jullie een geweldige dag hebben gehad! Een feest wat tot in de puntjes was voorbereid, met heel veel persoonlijke aandacht en liefde.

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk!! Ik wilde destijds ook niet alleen wit. Ik had een riempje met een hele grote zwarte bloem op mijn middel. Zwarte pumps (héle hoge, YES!) en zwarte bloemen in mijn haar. Leuk dat jij ook een beetje van het gewone pad bent gegaan. Ik houd wel van mensen die niet van die standaard dingen doen qua trouwen. Al die 'regels', pff! Je zou je foto's naar Mollie Makes moeten sturen, die vinden dat vast te gek voor hun wedding issue (serieus, doen!).
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ooooh zo jammer dat ik voor het Pinterest tijdperk ben getrouwd, maar volgens mij zei ik dat hier al eens eerder. Jullie hebben echt aan alles gedacht en juist de details maken het zo geweldig! Grappig dat het lettertype op de trouwkaart lijkt op die van de stempel!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wow wat een leuk stuk en echt prachtige foto's. Heerlijk dat je in relatieve rust aan de slag kon met de voorbereidingen. Het resultaat mag er zeker zijn. Heb net op mijn bedje op zondagochtend genoten van al deze pracht en heb zin in de dag gekregen. Top

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtig zeg!!!!
    De zakdoekjes slinger is lief!!!
    Weer ff lekker bij gelezen bij jullie!!
    (nou ja bijna dan ik ga nog even verder genieten van alle mooie plaatjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. In 1 woord: GEWELDIG!!!
    Wat mooi allemaal!
    Liefs DivaDaan

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....