maandag 12 augustus 2013

Lekker én gezond!

Lekker én gezond!

Ik weet niet hoe het bij 
jullie zit, maar af en toe 
heb ik zo'n bevlieging van 
gezond eten! :-)
Ik zeg expres 'bevlieging' 
omdat ik het dan eigenlijk niet 
lekker vind en dus ook nooit 
langer dan 3 weken vol houd...

Momenteel ben ik echt goed bezig, 
en dat al 2 maanden! 
Niks geen dieet, shakes, 
of andere toestanden...
En om de 3 uur iets eten, 
zodat je geen honger krijgt.
Van het weekend maakte 
ik een heerlijke pastasalade
met volkoren pasta ( afgewogen ), 
rucolasla, cherry-tomaatjes, 
paprika, olijven
en een zelfgemaakte dressing 
van een schep kwark, citroensap, 
olijfolie, verse basilicum, 
peper en zout.

Als toetje maakte ik een 
soort ijs... maar dan anders.
Je neemt 2 perziken 
( of ander fruit )
schoonmaken en in kleine stukjes 
invriezen. Na 2 uur in de blender 
en dit met een paar lepels turkse 
yoghurt kort blenderen.
Als je gelijk opeet heb je het 
idee dat je ijs eet! :-)

Wat zijn jullie lekkere én gezonde tips?!

afbeelding van Pinterest
ik had het al op voor ik een foto kon maken! :-)



7 opmerkingen:

  1. Lijkt me een heerlijk gerecht, alleen geen rucolasla voor mij :-)
    Wij eten ook volkoren pasta, lekker gezond!
    En ik ben een grote soep liefhebber. Ik maak heel vaak verse soep!

    Fijne week
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm, lekker zeg!
    Ook heel lekker & gezond: kipsouvlaki, Griekse salade & evt. volkorenrijs/(turks)brood & zelfgemaakte tzatziki.
    Kipblokjes mengen met olie, peper, zout, Griekse kruiden, zoals verse/gedroogde oregano en thijm. Aan spiesjes rijgen, plakje magere ontbijspek erom en grillen (of bbq-en)
    Griekse salade: groene paprika, tomaten, komkommer, feta, zwarte olijven, rode ui in stukjes, scheutje olijfolien en Griekse kruiden.
    Tzatiki: yoghurt/kwark, veel knoflook, geraspte komkommer (vocht eruit knijpen) en evt. beetje peper.
    Kali orexi = eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha ziet er lekker uit, en gezond hoeft niet vies te zijn... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O hihi ik vertelde het perziken-ijs recept aan 'Donald',
    liet hem foto bekijken en wij waren echt verrast dat het er echt als ijs uit komt te zien!

    Lees ik later pas de kleine lettertjes...;-)



    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh wat klinkt dat heerlijk van dat fruit uit de vriezer,ga ik ook eens proberen!

    grtzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....