zondag 4 augustus 2013

Tarte au Citron

Vrijdag 
( zo ongeveer de warmste dag everrrrrr )
bedacht ik me dat ik wel zin had in citroen taart!
Lekker verfrissend bij een kopje hete thee!

Ik had alles al in huis en hoewel 
het in de keuken warm was... 
dacht ik dat het een snelle klus zou worden! 
Not! :-)

Wat ik me niet bedacht 
( en waar iedere echte bakker mij nu hard uitlacht )
is dat de oven ook de nodige hitte afgeeft.
Ik moest een deeg maken met koude boter... 
hoe doe je dat bij 40 graden??
Heb het deeg wel 3x laten rusten in de koelkast...
De oven moest na het bakken van het deeg 20 graden afkoelen... voor de vulling erin kon
dus je begrijpt... lekker de ovendeur open!! 

Maarrrr de citroentaart kwam er!! :-)
En hij is errug lekker... 

Na afloop kon ik wel gelijk onder de douche... 
zo bezweet was ik! 

Hierbij het recept ( om op een koelere dag te maken!! )

( afbeelding : Pinterest ) 


10 opmerkingen:

  1. Het resultaat mag er zijn! Heerlijk zo'n stukje met dit warme weer :-)

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi. Als je eenmaal wat in je hoofd hebt... Ik heb nog nooit citroentaart op, maar het lijkt me heerlijk en de warmte helemaal waard! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaa nou gelukkig smaakt de taart heerlijk! Zo had ik afgelopen vrijdag een tapasnight gepland. Dus overdag moest ik ook het e.e.a. voorbereiden. Uiteindelijk heb ik in mijn bikini staan kokkerellen. Wat een hitte ;-)

    Welterusten!
    groetjes Bianca | www.atmicasa.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahhh, wat sneu dat het zo'n enorme en warme klus bleek te zijn.
    Het was zo'n smakelijk idee van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha moest stiekem lachen om deze actie ;) geweldig want ik zie het zo voor me...zo herkenbaar als je iets in je hoofd hebt,...moet het gebeuren :). Hoop dat je ervan genoten hebt hij ziet er heerlijk uit! X Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. petje af !! hahaha
    ik ben gek op alles wat met citroen te maken heeft. Ik hou niet van en kan niet goed bakken dus ik ga binnenkort eens naar een bakker en vragen of ze dat verkopen. !! ziet er heel lekker uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grinnik.

    In het vervolg het volgende recept: men neme een leuke jurk, handtasje, bijpassende schoenen, de fiets.

    Bereidingswijze: men fietst richting eerste de best uitspanning en eet daar een taartje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er heerlijk uit, ga ik zeker een keer maken als het wat koeler is, hihi! Leuke post hoor. Lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb daar ook al zo lang trek in! Haha, alleen een beetje te lui om het te maken. Nu heb ik er nog meer zin in:P

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....