zondag 8 september 2013

De Theewagen..... een aanrader!!


Helaas gooide ik roet in het eten (nou ja, mijn
lijf wat hoofdpijnerig en misselijk was), waardoor
we heel helaas niet naar 'the Yvestown Fair' konden...

Maar gelukkig voelde ik me zaterdag weer wat beter 
en konden we op kringloopjacht in de buurt.

En...oelalaaa, wat ontdekten wij een leuk plekje!


De Theewagen kwamen we min of meer per ongeluk
tegen in Goudriaan (ZH). Een heel leuk plekje, gewoon
aan de rand van een woonwijk met een hele bijzonder
vorm van gastvrijheid!

In de theewagen zet je zelf je koffie of thee, 
pak je een koek, vergaap je je aan het heerlijke
serviesgoed en geef je datgene wat je over
hebt voor dit vertrouwen en de gastvrijheid in een
geldbusje! Amazing toch?!

Het serviesgoed is te koop! Als de gastvrouw niet
thuis is (wat in ons geval zo was) doe je ook
het geld in het busje. 

En...mocht je het toilet willen gebruiken, bel je
gewoon even aan en wijst de heer des huizes je het
toilet alsof het de normaalste zaak van de wereld
is :-).


Echt een SUPERleuke ervaring!! 
In het gastenboek wat er ligt dan ook louter
positieve en verbaasd blije reacties :-).

En...drie mooie Villeroy en Boch kommetjes op de
kop getikt!

De Kringloopvondsten zie je in de collage...

Het was een TOPdag! 

Kennen jullie ook adresjes als deze in jullie
omgeving? Wij horen ze graag!! 


Liefs, Heidi

13 opmerkingen:

  1. HayHay!
    Die theewagen; wat een leuk initiatief en wat ziet het er gezellig uit daar!
    Leuke dingen hebben jullie gescoord! In mijn dorp (in het oosten van NL, aan de grens) hebben we een kringloop maar deze is klein, af en toe kan ik er wat leuks vinden.
    Enne wat die hoofdpijn en misselijkheid betreft, volgens mij hangt het in de lucht... hier last van hetzelfde :-(
    Liefs Danielle (DivaDaan)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh jakkie, sterkte!! Bij mij was het gelukkig niet van lange duur, dus hopelijk bij jou ook niet!

      Verwijderen
  2. Super leuk die theewagen, helaas zit zoiets hier niet in de buurt. Maar wel een heel gezellig theehuis, Honey pie in Middelburg! ♥ Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er wel heel gezellig uit en waar vind je nog zulke gastvrijheid!

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig en wat een vertrouwen heeft die mevrouw gelukkig nog in de medemens. Super dat dat kan, dat zijn adresjes die je moet koesteren. Leuk dat je ook nog wat hebt kunnen kopen.Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super,ik hou wel van dit soort dingen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh die wagen, geweldig!! Zet me weer aan het denken: toch ook maar zo'n snoezig winkeltje beginnen??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat tof dat dit soort dingen bestaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuk idee. er is ook een website van. kun je kijken waar je moet wezen.
    als ik in de buurt kom....?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Krijg er een PieterPad gevoel van....al wandelend treffen wij daar ook vaak van die fijne mensen, die vertrouwen in het leven en de mensheid hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is nog eens leuk! Hier niet echt zoiets te vinden, maar van de zomer in Dwingeloo zag ik het ook ergens bij een winkel/sociale werkplaats. Op tijden dat ze niet open waren stond er buiten een kraampje met een geldbusje. Geen kringloop, maar zelfgemaakte spulletjes... Ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb er al eens eerder van gehoord inderdaad, leuk!
    Je hebt ook leuke spulletjes gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....