vrijdag 27 december 2013

Last days....


En toen was Kerst al weer voorbij...
Wat was het fijn en gezellig! Wat een zegen om
met al je familie om je heen te kunnen genieten.
Soms lijkt het zo gewoon, maar ik voel me gezegend
en dankbaar en geniet dus nog even na... 


Eerste kerstdag hebben we genoten van een heerlijk
diner, klaargemaakt door m'n zusje!
Gister kwam de schoonfamilie brunchen bij ons!
'k Had geen plan hoe ik de tafel wilde dekken/versieren,
maar als ik m'n kast open schuif, gaat het eigenlijk 
vanzelf :-). Echt een geniet-momentje en manlief
laat me dan maar lekker m'n gang gaan! Ben dan ook
maar half aanspreekbaar of loop half in mezelf te 
praten, ja echt, 'k zit dan in m'n eigen bubbel...
Oké, klinkt vrij raar dit, maar ach, het zij zo ;-).


Helaas geen foto's van een tafel vol eten, maar geloof me,
het zag er heerlijk uit! Hartige taart, beenham uit de oven,
american pancakes, Ceasar salad, turks brood, wraps etc.


Bovenstaande onderzetter (jaaa, het is geen echt 
koekje), heb ik vorige week van m'n vriendinnetje gehad
toen we in de BLOND-winkel waren. TE leuk toch?!
Het tafelkleed heb ik jaren geleden in een kringloopwinkel
in Maastricht gescoord en de zilveren sterretjes zijn van
de Hema.


De soepkommetjes heb ik verzameld vanuit de Kringloop
en rommelmarkten. Heb inmiddels alle kleuren! Heb me 
laten vertellen dat je ze heelll lang geleden kon 
sparen via Unox. 'k Vind ze geweldig leuk!


Inmiddels is m'n huis weer aan kant en heb ik
ineens zin om de kerstboom de deur uit te doen.
Maar ach, laat 'm toch nog maar even staan tot 
volgende week. 

Hoop dat jullie ook allemaal fijne dagen
achter de rug hebben!! 


Liefs, Heidi


18 opmerkingen:

  1. Fijn is dat als je de dagen door kunt brengen met de mensen die je lief hebt. Je hebt groot gelijk dat je nog even lekker nageniet.

    Ik heb hier hetzelfde hoor met de kerstboom maar tot 1 januari mag ie blijven staan en dan gaat ie de deur uit.

    X Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er allemaal heel gaaf uit! Haha, ik heb hetzelfde met de kerstboom. Ik wacht net als Colinda tot 1 januari en dan gaat 'ie eruit.
    Fijne avond! Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er heel gezellig uit! Mooie kleurtjes die soepkomen, en de koekjesonderzetter zo leuk!
    Ik was nog aan het wikken en wegen voor kleuren voor de flessen voor mijn advent-kaarsen. Uiteindelijk zijn het de kleurtjes geworden van de bordjes bij jou op tafel (op een eerdere foto, ook weer zo ongeveer de kleurtjes van je soepkommen). :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat ik op jouw blog de Unox-soepkommen zie. Ik spaarde ze bij de Unox in de jaren 60. Nu verzamel ik ze nog steeds, maar dan voor mijn dochter en haar vriendinnen.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jouw huis ziet er toch altijd zo uitnodigend en gezellig uit.
    Al die mooie kleurtjes, wow. Je tafel zag er prachtig uit.
    Lekker nagenieten meid,
    Ik heb hetzelfde gevoel qua kerstboom, de kerst is voorbij dan weer ik toch vaak de kerstboom ook weer eruit hebben, heb dan ook al een deel van de kerstdecoratie naar zolder gebracht.
    De bomen mogen nog even blijven tot 1 januari.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een gezellige tafel!! Helemaal mooi gelukt! Werd het gewaardeerd? Dat gevoel heb ik dan soms.. dat alleen ik het zooo leuk vind! Ik had gisteren ook een super mooie gedekte tafel..maar op het laatst ging er van alles mis met koken (wel weer goedgekomen overigens), dat toen ik er nog een foto van wilde maken, iedereen al klaarzat om aan te vallen.. haha ach.. ik hoop dat ze het gewaardeerd hebben. Het eten was lekker. Hier laat ik de boom ook nog even staan hoor.. oud en nieuw hoort er ook nog wel bij! 3 januari, dan ruim ik alles op! ;) Leuk om weer even bij je te kunnen buurten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk sfeervol! Erg mooie plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat heb je het weer gezellig gemaakt! Jouw kamer is echt een plaatje! En de onderzetter is super! Ik moet ECHT nu deze week de kringloopadresjes voor je gaan opschrijven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heyy... heb even wat zitten knippen en plakken. Waar kan ik het naartoe sturen? Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Superrrrr!!! :-) Je mag het naar heidiwith@hotmail.com sturen!

      Doegggg!

      Verwijderen
  10. Leuk, met die kleurtjes. En dat van die bubbel is niet raar hoor, juist heel herkenbaar :-).
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk dit! Ik bedenk ook altijd pas op het moment zelf hoe ik de tafel ga 'versieren'...ik ben dan ook even in eigen bubbel! wat groen op tafel, nog snel wat sterren stansen en stempelen! Enn die spoepkommen hadden wij vroeger thuis ook, mijn broertje heeft ze thuis en gebruikt ze heel vaak, Nu even afbouwen met de Kerstboom...denk dat ik morgen hier een paar versieringen vast weghaal..en dan 1 januari..de kamer weer heerlijk beetje leegmaken ! Fijne Oud & Nieuw!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er superrrr uit en ja herken dat wel dat je in jezelf praat en in je eigen bubbel zit hahhahah lekker je eigen ding doen mmm heerlijk en wat staat alles superrr leuk zeg .... word je toch helemaal vrolijk van ....wens je een fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2014 ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ziet het er supergezellig uit bij jou!! Leuk je 'koekje' (onderzetter), zou er zo in happen, gelukkig goede tandartsverzekering ;) En dat tafelkleed, wat een een mazzel dat je die bij de kringloop vond!

    Jij alvast een heel fijn 2014 gewenst!

    Groetjes, Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jullie huis ziet er ontzettend gezellig uit Heidi! Wat een prachtige woonkamer en mooie gedekte tafel! Een feest om aan te mogen schuiven!

    Een fijne jaarwisseling!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat zag er weer supergezellig uit!!
    Leuk om te lezen dat je zo genoten hebt! Ook wij hebben ontzettend gezellige kerstdagen achter de rug. Enora loopt sinds 1e kerstdag :-)
    Ik dacht nochtans dat ons boompje het dit jaar tot nieuwjaar zou uithouden :-) Tot ik bij verschillende dames las dat zij 'm ook al opgeruimd hadden...Blijkbaar heb ik soms een soort van 'startsein' nodig haha!!

    Fijne jaarwisseling
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig sfeertje heb je weer weten te creëeren! Heeeeeeerlijk ;-)
    Fijn dat je zo genoten hebt, wij ook wel ondanks de stress die kerst altijd met zich meebrengt, haha.
    Ik wil de boom er ook wel weer uithebben, maar heb zó geen zin om 'm op te ruimen!
    Fijne jaarwisseling! Xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik hou ervan om in mijn eigen bubbel te zitten :-)
    Het ziet er prachtig uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....