zaterdag 4 januari 2014

Leuke adresjes....

Als voornemen dit jaar gezellige adresjes
te ontdekken, ergens in een geweldig leuke stad?
Ik hou er van!
Een paar weken geleden was ik met een lief 
vriendinnetje in A'dam. Als we gaan, 'doen' we steeds
een andere wijk. 
De Haarlemmerdijk, de Jordaan en De 9 straatjes zijn
super!

Maar dit keer was 'de Pijp' aan de beurt.
Ideaal als je niet al te veel wilt lopen (vriendin is
nog niet al te lang geleden bevallen);-),
alles is op kleine afstand van elkaar.
Bij deze onze favo adresjes:


De Kinderfeestwinkel; heerrrrlijk om rond te struinen!
Voor alle soorten feestjes, maar ook origineel speelgoed,
papierwaren en originele items.
Gerard Doustraat 65
Vervolgens loop je naar de buren:
* De enige echte BLOND winkel! Alhoewel ik geen groot fan 
ben vond ik het toch ontzettend leuk er eens geweest te
zijn! 
Gerard Doustraat 69
All the luck in the world; kijken, kijken, heerlijk
vintage, handmade en origineel!
Gerard Doustraat86


Tijd voor een taartje, natuurlijk wel keus hebben
uit veeellll heerlijke taartjes en op een mooi bordje 
graag! Bij De Taart van m'n Tante ben je aan het
goede adres! 
Ferdinand Bolstraat 10


Hop, richting de Albert Cuyp, lekker dichtbij!
Over de markt slenteren, veelll vriendelijke mensen,
veel stoffenwinkels en waar ik graag naar binnen
loop:
Luba Amsterdam; een zaakje met veel leuke merken
zoals: Blutsgeschwister, Who's that girl, King Louie etc.
Eerste v.d. Helststraat 68
Ennn waar je allltijd 'schat' (op z'n Amsterdams)
wordt genoemd :-)
Bouman mode; een heel gezellige winkel met dezelfde
merken als hierboven en nog veeeele anderen!
Albert Cuypstraat 189-191

En, hebben jullie er al zin in?
:-)


Vorige week was ik met Mr. B. in Nijmegen.
Nooit eerder geweest, maar wat is dat een leuke stad!
Aangezien we vooral voor uitbreiding van Mr. B. z'n 
garderobe op pad gingen, was ik niet op 'leuke 
adresjes' jacht. Alhoewel, ik was het wel, maar kreeg
niet echt de kans ;-).
Wel voor het eerst bij een Flying Tiger geweest, 
wat leuk zeg!

Toen onze maag begon te knorren nam ik me voor niet
op zoek te gaan naar dat ene, schattige, doddige,
ubergezellige eettentje, maar gewoon voor te stellen
een heeeelll gewoon, zeerrr normaal donkderbruin
cafeetje in te gaan (Jahaa, ik weet wel wat manlief
waardeert). Dus zo gezegd, zo gedaan! 
Totdat onze koffie en thee werd geserveerd....
Manlief begon te zuchten en ik...ik begon te glimmen :-)


:-)... Zo zie ik het graag!


Ben benieuwd wat jullie van de adresjes vinden!
Of...dat jullie er nog meer weten! 
Laat maar horen!


Fijn Weekend!
Liefs, Heidi

16 opmerkingen:

  1. Wat een leuke blog weer. Leuk om ideeen op te doen voor leuke adresjes! Ben je al eens in Deventer geweest? Daar zijn zoveel leuke, kleine, fleurige winkeltjes te vinden. Echt een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk!!! Ik woon in Nijmegen! Ik weet alleen even niet welk cafeetje de koffie en thee serveert in deze geweldige oude kopjes uit mijn grootmoederstijd? Let me know!! Leuke stad hè!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi!! Het was bij Café 'De Mug', vlakbij de Sissy Boy, weet de straat verder niet. :-)

      Verwijderen
  3. Haha, geweldig die theekopjes! Nijmegen is een leuke stad. Flying Tiger is ook een aanrader inderdaad. Ben je al bij Sostrene Grene in Groningen geweest? Ook heeel erg leuk!
    Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn man zou precies hetzelfde reageren op die kopjes. En ik als jij. :-) Leuk, die adresjes. Ik ga volgende week in Zwolle kijken, dus ik ben benieuwd. In Groningen weet ik natuurlijk ook de nodige leuke winkeltjes, waaronder inderdaad Sostrene Grene (top!).
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke adresjes zo te zien, krijg zin om naar Amsterdam te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor de tip! haaflemmerstraat is ook zo leuk. Na je verslag gelezen te hebben ga ik zeker eens naar de Pijp. Geweldig die laatste foto met reactie van jou en je man hahahaha! Die koetjes repen herinneren me aan vroeger. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha! Leuk dat bruine café!! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuke tip deventer is een hele leuke stad met veel leuke shops leuke straatjes als de walstraat en vaak hebben ze ook brocante aan de ijsel een rommelmarkt met brocante in de winter het dickens festival leuke woon winkels brocante winkels en hele leuke tearoom the wallstreet tea rose helemaal in engelse/ en schotse style vers biologisch en vega alles wordt vers en zelfgemaakt je kunt er verschillende lunchen en teas doen en ze hebben veel keuze in typische britse pies cakes muffins scones maar ook stews en over de 200 soorten losse thee op de thee kaart je krijgt het in een pot erg leuk je kunt buiten zitten tussen de druivenranken of binnen wel reserveren wat het is er vaak druk
    maar deventer is erg leuk voor een dagje of weekend ook leuk om met zwolle te combineren groetjes en bedankt voor de tips van leuke adresjes in amsterdam leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heeeeeerlijk lekker slenteren in Amsterdam of een andere stad!
    Leuk artikeltje!
    Ik heb hard gelachen om je laatste foto en die opmerking van je man hhahah dat zou die van mij ook gezegd hebben! :)
    X Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee om iedere keer een andere wijk te doen! Je hebt trouwens erg gezellige foto's gemaakt!

    X Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoihoi, nog de beste wensen voor in het nieuwe jaar! Dat we nog maar lang van jullie gezellige berichtjes mogen genieten. Dit berichtje was ook weer om te smullen ;-) Wat een leuke adresjes! Die adresjes in Amsterdam ga ik onthouden. Fieke en ik hebben beide in Nijmegen op kamers gezeten dus wij delen de liefde voor de stad :-) Hopelijk heb jij je man toch ook nog even mee kunnen sleuren naar de leuke woon winkeltjes aan de rand van de stad. Fijne week! Groetjes Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neeee, dat laatste is me niet gelukt en was ook te weinig voorbereid dus had geen leuke adresjes op zak... Zeker reden om nog eens te gaan en dan met gelijkgestemde vriendinnen, werkt uiteindelijk veel beter :-).

      Verwijderen
  12. Volgende keer op je blog schrijven! Ook ik kom uit Nijmegen en meer dan genoeg leuke lunch tips en zelfs voor mr B. Leuke adresjes! Je was trouwens heel dichtbij, café de blauwe hand op de grote markt, alte bairrio, net er achter en een rondje om de kerk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk als je thee zo geserveerd wordt. En dat zuchten van die man... dat herken ik wel.
    En Amsterdam... de buurtjes die je noemde blijven leuk!
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank je wel voor de leuke adresjes! De taart ziet er heerlijk uit :-)

    Fijne avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....