maandag 21 april 2014

Fluitekruid!!


Zo vaak er langs rijden, maar nooit de tijd
nemen om er eens uitgebreid voor in de berm te gaan
zitten (met camera in de aanslag)... 


...Tot afgelopen week...


Wouw, wat vind ik dit genieten!
Ik nam nog net geen duik tussen de blommetjes...
:-)


En dan is Fluitekruid onkruid!
Wat mij betreft het meest vrolijk, mooi en 
gezellig in zijn soort!


Tja, landelijk wonen heeft zo z'n 
voordelen...


Binnenkort volgt er meerrr, want na het 
Fluitekruid belandde ik bij een boomgaard!



Wens jullie een heeeele fijne dag!

Liefs, Heidi

22 opmerkingen:

  1. Ik ken die gele bloemetjes, maar had geen flauw idee dat het fluitekruid wordt genoemd ! Hoe grappig :-) ! Nog een fijne dag en geniet van het mooie weer !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm, wil me nergens mee bemoeien maar volgens mij is fluitkruid wit en wat jij op de foto hebt is koolzaad. (Zie mijn blog;-) Maar blij word je er zeker van! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's!!! Doe mij maar onkruid hihi
    Lieve groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi ! Het gele is inderdaad koolzaad, het witte wat je er tussen ziet fluitekruid. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's!! Hier heeft het vandaag de hele dag geregend, niet echt leuk, maar ook goed voor de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is koolzaad ;) Fluitekruid is wit! Maar het zijn prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige foto's!
    Hier zit nog een fluitenkruid fan! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto's Heidi, vooral die eerste is super! Helemaal in paasfeest al dat geel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ik ben ook een fluitekruid-fan, maar die is idd wit. Dit is ook mooooooi, koolzaad en zo fel geel <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi koolzaad en fluitekruid, prachtige plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik groeide op in de Alblasserwaard (waar is dit? Lijkt er zo op!) tussen het fluitenkruid. En haha, fluitenkruid is inderdaad wit. Maar deze gele onkruidpracht is ook heel mooi! Ik pluk vaak onkruidbloemen om in een vaasje te zetten en word daar dan helemaal blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ik met m'n Fluitenkruid....weer wat geleerd! En goed gezien...dit is de Alblasserwaard ja :-)

      Liefs, Heidi

      Verwijderen
  12. prachtige foto's! ik pluk graag een hele bos wit fluitekruid om in een emmer te zetten op de tuintafel. Binnen kan ik er niet tegen, dan zitten mijn neus en mijn ogen helemaal dicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat schitterend. Ik zou zo de fiets pakken en er gaan fietsen. Of wandelen.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. HayHay!
    Wat is het mooi bij jou! Prachtig koolzaad ;-)
    Ik moet ook weer vaker met de camera op pad want er is vaak dicht bij huis genoeg moois te zien.
    Binnenkort maar een mooi bosje onkruid plukken :-)
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jaaa, prachtig he!! Zulk soort bebloemde bermen schreeuwt om een fotootje!!!
    Benieuwd naar je boomgaard reportage ;)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige foto's, bij het zien daarvan krijg ik echt zin in de zomer.
    Ik ben fan van fluitenkruid, zie het ook alweer om me heen aan de kant van de weg.
    Ben vanmiddag even op pas geweest met een schaartjes......even wat fluitenkruid meegenomen voor in een vaasje, staat altijd zo mooi ;-).

    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fluitekruid zie je veel langs de kant van de weg staan maar het staat ook veel te leuk in vaasjes binnen inderdaad! Mooie foto's heb je gemaakt, je krijgt inderdaad zin om in die bloemetjes te gaan liggen. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige foto's!! Ik zie weer mogelijkheden voor mooie kaarten... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw wat een prachtige foto's heb je gemaakt!
    Jaloers op de plek waar jij woont :)
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....