zondag 27 april 2014

Koningsdag 2014

Koningsdag 2014

Al vroeg werden wij wakker 
door de geluidswagen die pal voor 
ons huis ieder jaar wordt opgesteld
Alle artiesten uit ons dorp 
die denken te kunnen zingen, 
treden op!
Hoe later op de middag... 
nou ja... je snapt het wel! :-)
En s morgens om 08:00 moet dan ook 
eerst het geluid getest worden...

De vlag opgezocht, dit jaar mét wimpel 
( waren we al 3 jaar kwijt... )
En wat vaderlandse broches opgedaan...
Koningsdag... here we come!!

Aangezien wij dus in de dorpskern wonen, 
is ons huis traditioneel dé plek voor vrienden/familie om 
koffie te drinken s morgens, 
het gekochte op de vrijmarkt te 'stallen', kinderen te laten spelen 
en s middags een glaasje te komen drinken...

 Met een bos gerbera's het huis versierd... 
ik kwam nog een mok tegen met onze Bea... 

aangezien ik nog een beetje moet 
wennen deze dus maar neergezet...
Volgens mij moet iedereen wennen behalve de kinderen! Die vinden het heel vreemd als je NOG STEEDS koninginnedag zegt! :-) 


Rondje vrijmarkt leverde dit jaar alleen een limonade tap op 
( verkochten ze vorig jaar bij de HEMA )

Ik ben wat aan het opruimen in huis, 
misschien daarom extra kritisch??
En ik liep met mr. A, 
die al veel dingen rommel vind... :-)


Volgend jaar maar weer gewoon met 
Heidi over de vrijmarkt! 
( nieuwe aanwinst ) 

Hoe was jullie dag? En jullie vondsten?? 
Liefs, Chrissie

13 opmerkingen:

  1. Hoe herkenbaar, meneer A. die al snel iets rommel vindt ;-)... Ik probeer altijd De Man thuis te laten bij mijn kringloopbezoekjes, veeeel makkelijker ;-)....
    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is de enige kritische in huis ikzelf. Helaas dit jaar geen vrijmarkt bezocht, beetje ziek op de bank gehangen.
    Maar vindt het altijd prachtig om te zien wat andere hebben gevonden op zo'n markt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je maar genoten hebt! De mooiste vondsten komen vaak op onverwachte momenten ;-)
    Enne, mooi buikje! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke dag gehad maar ook weinig echte vondsten gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi buikje heb je al. Die tap verkopen ze nog steeds bij de Hema, lijkt me superhandig voor in de tuin. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige foto van je buik!!
    Wij zijn niet gaan speuren naar spullen, we hebben de 2 oude vloeren op de benedenverdieping eruit gesloopt! Niks heerlijkers dan slopen ;-) Behalve verven dan hé?

    Fijne week
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zie je er goed uit!!
    Gezellige dag zo te lezen... Ach, de ene keer weinig vondsten, de andere keer weer een tas vol ;)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke foto´s en inderdaad wat zie je er goed uit. Mijn dochter heeft wat barbie´s gescoord op de rommelmarkt en een barbiehuis.....maar die gaan we nog even pimpen ;-).
    Ik moet ook nog wennen aan koningsdag....versprak me vaak en zei dan koninginnedag, maar werd steeds terecht gewezen door mijn driejarige dochter dat het geen koninginnedag was maar koninsdag. Denk dat het me nog een paar jaar kost om te wennen.

    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je buikje begint goed te groeien, leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had al een voorproefje gezien op Instagram :-) Lucky me!! Leuk je limonadekan. Die gaat straks goed van pas komen!

    Leuke foto van jou. De buik staat je goed :-)!

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi zwanger.
    En wordt helemaal blij van al dat oranje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is wel een hele gave vondst!! Hier ook niet zo heel veel geshopt. Wel een leuk jurkje voor jongste dochter, heb je inmiddels alweer gepimpt terug gezien op IG. gr. Hennie p.s. mooi zwanger

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke outfit heb je aan en die broches zijn top!

    BeantwoordenVerwijderen

Wij, van Wit en Bont, vinden het erg gezellig als je een berichtje achter laat....